بی‌اعتمادی دموکرات‌ها به همکاران جمهوری‌خواه خود

دموکرات‌ها خواستار پنهان ماندن هویت افشاگر مکالمه تلفنی ترامپ هستند

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند در جلسه کنگره هویت افشاگر مکالمه ترامپ را از متحدان جمهوری‌خواه او پنهان نگه دارند.

دموکرات‌ها خواستار پنهان ماندن هویت افشاگر مکالمه تلفنی ترامپ هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست به نقل از سه مقام آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا سرگرم بررسی اقداماتی غیرمعمول هستند تا شهادت افشاگر را –که شکایت او موجب شکل‌گیری روند بررسی استیضاح ترامپ شد- حفظ و هویت او را پنهان کنند تا از اقدام متحدان ترامپ در کنگره برای فاش کردن هویت او جلوگیری کنند.

دموکرات‌هایی که بر تدارکات شهادت افشاگر نظارت دارند به برگزاری جلسه‌ای با حضور روسای کمیته‌ها بدون قانونگذاران تاکید دارند. آن‌ها حتی بر برگزاری این جلسه به شکل ویدیویی و قرار دادن افشاگر در مکانی دیگر با دوربینی که تصویر و صدای افشاگر را غیرقابل شناسایی کرده باشد، تاکید دارند.

این اقدامات نشانگر بی‌اعتمادی عمیق دموکرات‌ها به همکاران جمهوری‌خواه خود است. یک منبع آگاه گفت این اولین بار است که این کمیته ناگزیر شده است چنین اقدامات غیرمعمولی را برای محافظت از یک شاهد از جمله در برابر جمهوری‌خواهان صورت دهد.


بیشتر بخوانید: ترامپ: کاخ سفید به دنبال شناسایی هویت افشاگر است


محتوای گفت‌وگو‌های ترامپ و زلنسکی که به وسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به نقض قسم ترامپ، بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار