عابدینی: مشکلات باعث شد که ۴۰ سال پشت المپیک بمانیم/ قبول استعفا مجیدی اشتباه دوم بود

عضو هیئت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال گفت: اگر مشکلات در تیم ملی امید وجود نداشت ۴۰ سال پشت المپیک نمی‌ماندیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عابدینی عضو هیئت رئیسه سابق فدراسیون فوتبال، درباره اتفاقاتی که برای تیم ملی امید رخ داد و استیلی جایگزین مجیدی شد، اظهار کرد: در فوتبال همیشه مشکلات وجود دارد و زمانی نبوده که واژه «چرا» در فوتبال ما وجود نداشته باشد و از شما تعجب می‌کنم که از واژه چرا استفاده می‌کنید. من از حضور فرهاد مجیدی در کنار استیلی خیلی خوشحال بودم و سایر مربیان هم به این ۲ نفر کمک می‌کردند و گروه خوبی در تیم ملی امید شکل گرفته بود. به هر حال همین جوانان آینده فوتبال ما را تشکیل می‌دهند و محبوبیت این ۲ مربی در تیم‌های استقلال و پرسپولیس باعث می‌شد پشتوانه مردمی خوبی برای تیم ملی امید به وجود آید، اما یک باره همه چیز به هم خورد.

عابدینی: موانع باعث شد که 40 سال پشت المپیک بمانیم/ بابرداشتن مجیدی اشتباه دوم مرتکب شدیم /  دخالت های ساکت باعث جدایی برخی از افراد شد

از جدایی مجیدی غصه خوردم 

او ادامه داد: فرهاد مجیدی فرد باهوشی است و اطلاع داشت که چه کار می‌کند. اگر موانعی در تیم ملی امید وجود نداشت که ۴۰ سال پشت المپیک نمی‌ماندیم. ما مربیان بزرگی از جمله حسن حبیبی داشتیم، اما در تیم ملی امید موفق نشدند. به هر حال همیشه با تیم‌ امید مشکل داریم و دلمان می‌خواهد دوستان و یار‌های غارمان کنار این تیم باشند و بعضی مسائل را دیکته می‌کنیم. من خیلی غصه خوردم که مجیدی از تیم امید جدا شد.


 بیشتر بخوانید: مجیدی از هدایت تیم امید کناره گیری کرد


فدراسیون فوتبال تصمیم نگیرد به سود فوتبال است 

عابدینی درباره اینکه گفته شد انتخاب مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید اشتباه بود، تصریح کرد: ابتدا یک تصمیم اشتباه گرفتیم، اما با برداشتن مجیدی اشتباه دوم را مرتکب شدیم. فدراسیون فوتبال تصمیم نگیرد در آن صورت فوتبال بهتری خواهیم داشت. تصمیم غلط باعث می‌شود که کار هم اشتباه پیش برود. برای المپیک بضاعت داریم و بضاعت را در قالب فرصت قرار می‌دهیم و فرصت را می‌سوزانیم و اکنون هم باید حمایت کنند.

ساکت احساس کند نام و نامی باشد در آنجا حضور می یابد 

او بیان کرد: هدایت تیم امید کار سخت و دشواری است و مردم ما دلشان می‌خواهد تیم امید به المپیک برود. به هر حال باید کاری کنیم که صعود کنیم و بضاعت این کار وجود دارد. این رفت و آمد‌ها در فوتبال طبیعی است و اکنون باید مشکل را حل کنیم. ساکت دخالت نکند و بگذارد دیگران کار کنند. ساکت یار تاج است و همه جا باید اسم و رسمش پنهان و آشکار وجود داشته باشد. ۹۰ درصد  افرادی که از فدراسیون فوتبال رفتند به خاطر ساکت و دخالت‌های او رفتند. هر جا که ساکت احساس می‌کند نام و نان داشته باشد آنجا حضور دارد.  


بیشتر بخوانید: عملکرد فرهاد مجیدی در تیم ملی فوتبال امید ایران


فرهاد مجیدی حق اعتراض داشت

عابدینی درباره  تصمیمات کمیته فنی تصریح کرد: محصص و معینی افرادی هستند که فوتبال را درست متوجه می‌شوند و در این بخش دانش و علم دارند. اگر افرادی  در این کلاس به عابدینی که سن و سالش از آن‌ها بیشتر است بگویند که این کار را انجام دهد من گوش می‌کنم، اما اگر به من بگویند که چه کسی کنارم باشد قبول نمی‌کنم. فرهاد مجیدی حق داشت که معترض باشد. من قبول ندارم که محصص، معینی و ... این کار را انجام داده‌اند. این کار از جای دیگری دیکته شده و محصص حرف افراد دیگری را گفته است. تاج سیاست‌گذاری‌های کلان را که انجام می‌دهد به کار‌های دیگر کاری ندارد، اما ادامه کار را به سیستم و جریان فکری  واگذار می‌کند. ساکت ادامه کار را برعهده دارد. من لمس کرده‌ام که ساکت برای هر جایی که نام و نان داشته باشد، برنامه دارد.  

عابدینی: موانع باعث شد که 40 سال پشت المپیک بمانیم/ بابرداشتن مجیدی اشتباه دوم مرتکب شدیم /  دخالت های ساکت باعث جدایی برخی از افراد شد

عضو هیئت رئیسه سابق  فدراسیون فوتبال درباره  پاسخگو نبودن فدراسیون فوتبال گفت: این موضوع به تاج برمی‌گردد و به ساکت ارتباطی ندارد. تاج به خسیس بودن معروف است و  این موضوع در رفتار، کلام و همه چیز او وجود دارد. این تفکر امنیتی که او در فدراسیون فوتبال ایجاد کرده غلط است. فوتبال عشق است و به خاطر رفاقت و صداقت همه چیز باز و مشخص است. فوتبال پیچیدگی ندارد و شفاف است و آن را پیچیده و چند لایه نکنیم. فوتبال اگر یک رو باشد با خبرنگار صحبت می‌کنند و هیچ پرهیزی نداریم خبرنگاران چه چیزی را مطلع می‌شوند.

او درباره پرداخت نشدن دستمزد ویلموتس گفت: مربیان پرتغالی را از فوتبال کنار بگذاریم، چون آن‌ها همیشه از آشوب خوششان می‌آید، اما همه مربیان نجیب هم یک خط قرمز دارند. خط قرمز وقتی است که حقوق‌شان پرداخت نشود. نباید فرصت‌سوزی کنیم و حق و حقوق سرمربی تیم ملی را ندهیم. می‌توانیم پول را پرداخت کنیم، چون پول هست. ما کجا بدهکار شدیم که یقه‌مان را نگرفته‌اند؟ فردا اگر تفاوتی بین دلار، یورو و پول ما به وجود بیاید ماتم می‌گیریم.  


بیشتر بخوانید: حمید استیلی سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار