در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

نقش معادن مقیاس کوچک در رونق تولید/ بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ معدن غیرفعال در کشور وجود دارد

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در کشورمان بیش از ۱۱ هزار تن معدن داریم که از این تعداد بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ معدن غیرفعال است.

 

نقش معادن مقیاس کوچک در رونق تولید/ بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ معدن غیرفعال در کشوربهروز برنا عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نقش معادن مقیاس کوچک در رونق تولید، گفت: در کشورمان بیش از ۱۱ هزار معدن داریم که از این تعداد بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ معدن غیرفعال است، این تعداد معدن منفعل اصلا برای اقتصاد کشور اتفاق خوبی نیست چرا که  معدن می‌تواند  شرایط را برای ارتقا اقتصاد و رونق تولید مهیا کند.

او با اشاره به اینکه کشورمان یک کشور معدن‌خیز است، گفت: شاید در کشورمان بیش از ۹۸ درصد معادن، معادن مقیاس کوچک باشند.


بیشتر بخوانید: توسعه معادن کوچک مقیاس میان‌بری بزرگ برای رونق تولید


عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: ۱۰ درصد از ذخایر معادن کشور، منابع  فلزی هستند این در حالی است که بیش از ۴۳ درصد تولیدات ما از ذخایر غیرفلزی است، این هشداری برای تمام شدن این ذخایر و توجه  خوبی به اکتشافات فلزی است.

برنا افزود: بیشتر معادن ما یا مصالح ساختمانی یا سنگ نما هستند که برخی از آنها هم غیرفلزی‌ها را شامل می‌شوند. 

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تشریح کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی  از طرف وزارت صمت برنامه‌هایی را در  طرح معدن کاری کوچک مقیاس طراحی کرده است تا بتواند استارت‌آپ‌های معدنی را فعال کند و محور‌هایی که معادن مقیاس کوچک در آن وجود دارد را شناسایی کند.

او ادامه داد: این طرح به عنوان یک کلینیک تخصصی مشکلات را حل می کند؛ انجمن‌ها می‌توانند در جایی که مشکل وجود دارد حضور یابند و آن مشکل را حل کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اینکه فرآوری سیستم‌های موبایل برای آن دسته از معادن کوچک می‌توانند در بحث فناوری کمک کنند، گفت: با کمک سیستم های موبایل می توانیم محورهایی از کشور فرآوری را رونق داده و ارزش افزوده از این ذخایر را بالا ببریم.

او بیان کرد: بسیاری از مناطق کشورمان دور دست یا کویری است و معدن‌ها در مناطقی وجود دارد که زیرساختی وجود ندارد، این زیرساخت‌ها و شناخت مناطق می‌تواند از طرح برنامه زیرساخت، پشتیبانی کند. باید از امکانات خودمان در بحث فعال‌سازی این معادن که غیرفعال هستند استفاده  کنیم.

انتهای پیام/

باید تلاش کرد معادن غیر فعال را فعال کنیم

برچسب ها: اخباراقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار