پایان تعمیر ۱۷۵واحدسیلزده در روستای چم ‎مهر پلدختر

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت:‌کار تعمیر ۱۷۵ واحد مسکونی در روستای چم‎ مهر پلدختر به پایان رسیده و ۱۶۰ واحد نیز در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت:‌کار تعمیر ۱۷۵ واحد مسکونی در روستای چم‎مهر پلدختر به پایان رسیده و ۱۶۰ واحد نیز در حال احداث است.

مسعود رضایی در حاشیه بازدید از روند بازسازی این روستا افزود: واحد‌های احداثی در سه سایت مجزا ساخته می‌شوند و ۱۱۲ منزل مسکونی به دلیل قرارگرفتن در حریم و بستر رودخانه جابجا شده اند.

او اظهار داشت: عملیات طراحی، تفکیک و آماده سازی زمین خریداری شده در روستای چم مهر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به انجام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: بیش از ۴۳ هزار متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی، معادل ۹۵ درصد خسارت‎دیدگان از سیل فروردین ماه به بانک‎های عامل معرفی شده اند.

رضایی افزود: ۴۶ هزار و ۶۶۹ سیلزده لرستانی متقاضی دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بودند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۲۴ نفر واجد شرایط دریافت وام احداثی و ۲۰ هزار و ۴۹۰ متقاضی واجد شرایط تسهیلات تعمیری هستند.

او با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه واحد‌های تجاری به یکهزار و ۴۴۶ واحد پرداخت می‌شود اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر به بانک‌های عامل معرفی که ۳۴ هزار و ۱۶۱ مورد موفق به عقد قرارداد شده و از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۲۶ نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

او ادامه داد: تمام تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان نیز تامین شده و تخصیص یافته است.

رضایی تصریح کرد: تاکنون آواربرداری ۱۰ هزار و ۱۶۹واحد، پی کنی ۹ هزار و ۸۷۹، آرماتوربندی ۷هزار و ۲۵۷، اسکلت بندی پنج هزار و ۲۹۰، دیوارچینی سه هزار و ۳۷۱ و سفت کاری ۷۵۷ واحد به پایان رسیده است.

یکی از مناطقی که به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفت و از همان روز‌های آغاز وقوع این حادثه حجم خسارتش بالا بود، روستای چم مهر از توابع پلدختر است.

انتهای پیام/ب

۱۷۵واحدسیلزده در روستای چم‎مهر پلدختر تعمیر شد

 

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.