مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت مطرح کرد؛

ایران، پایبند به پوشش همگانی سلامت در منطقه

المنظری گفت: طرح تحول سلامت، نشان دهنده پایبندی و تعهد ایران برای پوشش همگانی سلامت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد المنظری، مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در همایش ملی پوشش همگانی سلامت اظهار کرد: در سال ۲۰۱۵ همه کشورها اهداف توسعه پایدار را امضا کردند و به توسعه همه جانبه پایبند شدند که پوشش همگانی سلامت تا سال ٢٠٣٠ را عملی کنند.

او ادامه داد: پوشش همگانی سلامت به معنای اقدامات پیشگیری درمان و بازتوانی بدون افزایش هزینه برای مردم بوده است .

المنظری تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸ همه کشورها خود را ملزم به امضای پوشش همگانی سلامت یا UHC کردند و قرار شد سود آن به همه جامعه برسد که اولین دستاورد مهم جهانی حتی در زمینه سیاسی محسوب می‌شود.
 
او افزود: اگرچه پوشش همگانی سلامت در منطقه مدیترانه شرقی به ۶۶ درصد رسیده است، اما در این منطقه ، هنوز با ایده آل فاصله داریم البته باید توجه داشت که در سال‌های ٢٠٠٠ تا ٢٠١٧ پوشش همگانی سلامت در منطقه مدیترانه شرقی، بیشترین رشد را داشته است.

مهاجرت؛ چالشی در پوشش همگانی سلامت

مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به چالش‌های موجود در پوش همگانی سلامت بیان کرد: رشد جمعیت و مهاجرت و دسترسی نامناسب از جمله چالش‌ها در پوشش همگانی سلامت است و چالش دوم مشکلات اقتصادی است و چالش سوم ضعف سیستم‌های بهداشتی به دلیل سرمایه گذاری کم دولت‌ها در پوشش همگانی سلامت و کمبود منابع انسانی و دارو‌های اساسی بوده است، با این حال پوشش همگانی سلامت باید اولین اولویت راهبردی باشد و همگان باید به دنبال تحقق آن باشیم.

او در پایان گفت: چالش‌های بسیاری برای تحقق پوشش همگانی سلامت وجود دارد و هر کشور بنابر مشکلات خود باید برنامه ریزی انجام دهد و در این راستا جمهوری اسلامی نه تنها در کشور خود، بلکه برای کشور‌های همسایه نیز امکانات و شرایط لازم را فراهم کرده است. طرح تحول سلامت، نشان دهنده پایبندی و تعهد ایران برای پوشش همگانی سلامت بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار