اعتراض نمایشی فرانسه به تجاوز ترکیه به سوریه

وزیر خارجه فرانسه تصمیم گرفته است در اعتراض به حمله ترکیه به سوریه، برای دیدن بازی تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و ترکیه به استادیوم نرود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه‏، ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در اعتراض به حمله ترکیه به شمال شرق سوریه، دوشنبه شب برای بازی تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و ترکیه در چارچوب مسابقات مقدماتی یورو-۲۰۲۰ (جام ملت‌های اروپا-۲۰۲۰) به استادیوم نمی‌رود.

منابع نزدیک به لو دریان به خبرگزاری فرانسه گفتند: «حضور وزیر خارجه در ورزشگاه برای تماشای این بازی در برنامه کاری او پیش بینی شده بود، اما او تصمیم گرفت که به ورزشگاه نرود.»

این اعتراض نمایشی با عدم توافق کشورهای اتحادیه اروپایی بر سر تحریم ترکیه در قضیه تجاوز به سوریه صورت می‌گیرد. امروز دوشنبه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در نشست خود علی‌رغم محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، درباره تحریم تسلیحاتی آنکارا به توافق نرسیدند. (بیشتر بخوانید

ترکیه در پی تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با طرح ادعای «مبارزه با تروریسم» عملیات تجاوزکارانه خود را شمال شرق سوریه آغاز کرده است. ترامپ در این تماس تلفنی از عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی در شمال سوریه خبر داد و عملا پشت شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه را که از حمایت واشنگتن برخوردار بودند، خالی کرد. عملیات تجاورکارانه آنکارا در حالی صورت گرفت که سوریه این اقدام آنکارا را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فرانسه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
این همون سگ زرده که میگنه
آخرین اخبار