فرمانده پلیس راه آهن کشور:

برای استقبال از زوار اربعین در حال برنامه ریزی هستیم

ملکی گفت: خوشبختانه به خوبی توانستیم سرویس بسیار مناسبی را در کمال امنیت و آرامش بدون هر گونه خدشه‌ای و امنیت فردی یا ریلی ارائه دهیم.

برای استقبال از زوار اربعین در حال برنامه ریزی هستیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن کشور اظهار کرد: مانند سال گذشته به موازت تلاش‌هایی که در سایر رده‌های نیروی انتظامی و مرزبانی در راهپیمایی عظیم اربعین انجام شد، فعالیت هایمان را متوقف کردیم.

او با بیان اینکه پلیس راه آهن کشور یکی از پلیس‌های تخصصی در زیر مجموعه ناجا است، تاکید کرد: پلیس پیشگیری وظیفه برقراری نظم و امنیت در خطوط ریلی سرتاسر کشور را بر عهده دارد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به هدف از تشکیل قرارگاه اربعین، خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این قرارگاه در پلیس راه آهن کشور، تامین نظم برای تسهیلات در تردد زوار و پیشگیری از وقوع جرم و اتفاقات و سوانحی است که در خطوط ریلی در مسیر قطار‌ها ممکن است به وجود بیاید.

سرهنگ ملکی أضافه کرد: ما در چند محور، قرارگاه تشکیل دادیم؛ محور زاهدان – تهران و خرمشهر که امسال اتباع پاکستانی از این مسیر وارد می‌شوند، همچنین محور همدان، محور کرمانشاه و جنوب که اهواز و خرمشهر است و زاگرس که اندیمشک است، تمام ایستگاه‌های راه آهن و پلیس راه آهن مستقر در این مسیر‌ها در حال آماده باش هستند و به زوار عزیز خدمت ارائه می‌دهند.

او بیان کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی‌های منسجم و خوبی را در ارتباط با تعداد قطار‌ها پیش بینی کرده، گفتنی است که ما در سال گذشته دارای ۳۷ رام قطار در روز بودیم که امسال به ۵۵ رام افزایش پیدا کرده است، تعداد کل قطارهایمان در سال ۹۷، ۵۹۹ مورد بوده که امسال ۸۷۶ رام قطار است و این ظرفیت‌های ایجادی که برای صندلی‌های مسافران است.

سرهنگ ملکی گفت: با توجه به تلاش‌هایی که همه بخش‌های نیروی انتظامی انجام دادند از جمله پلیس راه آهن، خوشبختانه به خوبی توانستیم سرویس بسیار مناسبی را در کمال امنیت و آرامش بدون هر گونه خدشه‌ای و امنیت فردی یا ریلی ارائه دهیم.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه برای استقبال از زوار در حال برنامه ریزی هستیم، افزود: برای استقبال از زوار در چند محور، به ویژه در حوزه خرمشهر، اهواز و کرمانشاه تمام تلاشمان را متمرکز می‌کنیم تا باز هم زوار را به مقصدهایشان بدرقه کنیم.

او گفت: مسافران سعی کنند مراعات حال افراد مسن، بانوان و خردسالان را کنند و اموالشان را نگهداری و مراقبت همچنین در ایستگاه‌هایی که قطار به منظور فرائض دینی توقف می‌کند حتما یک نفر در کوپه بماند و مراقب سو استفاده کنندگان از این بستر باشند. اشیا قیمتی اگر دارند از آن مراقبت کنند. از تحویل، نگهداری، جابه جایی و یا قبول مسئولیت اموال و اشیایی که شناختی از صاحبش ندارند، خودداری کنند و از ورود اشیا ممنوعه و مواردی که در بروشور‌های ما بیان شده مثل شوکر و افشانه در داخل قطار خودداری کنند.

سرهنگ ملکی خاطرنشان کرد: اگر در طول مسیر و یا ایستگاه‌ها نیاز به کمک پلیس بود و یاتقاضای دسترسی به پلیس را داشتند حتما به صورت حضوری به ماموران پلیس راه آهن کشور مستقر در ایستگاه‌های اصلی و ایستگاه‌های بین راهی مراجعه کنند و یا چنانچه ضرورت و فوریتی داشت با تلفن ۵۵۱۲۳۰۰۰ با کد تهران با مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راه‌آهن کشور تماس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار