رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تعادل نسبی قیمت قارچ در بازار / صادرات روزانه ۲۰ تن قارچ به عراق در راه است

افشار گفت: با خنک شدن هوا و ازدیاد تقاضا برای خرید قارچ، بازار به تعادل نسبی رسیده است.

خبرنگار: محبی/تعادل نسبی قیمت قارچ در بازار / صادرات روزانه ۲۰ تن قارچ به عراق در راه استمحمدحسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار قارچ، اظهار کرد: با خنک شدن هوا و ازدیاد تقاضا، حجم تولید افزایش می‌یابد که این امر در بهبود بازار قارچ بی‌تأثیر نیست.
 
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی متوسط قیمت فعلی هر کیلو قارچ را ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالیست که انجمن، قیمت هر کیلو قارچ درجه یک را ۱۴ هزار تومان اعلام کرده است.
 
این مقام مسئول با انتقاد از این مسئله که کامپوست‌های فعلی راندمان بالایی ندارند، بیان کرد: باتوجه به آنکه کامپوست‌های واحد‌های پرورش تابستانه هستند از این رو عملکرد لازم را ندارند که در نهایت به سبب کاهش عرضه و افزایش تقاضا همزمان با خنک شدن هوا بازار به تعادل نسبی رسیده است. با باز شدن مرز عراق بعد از ایام اربعین پیش‌بینی می‌شود که قیمت به مرز ۱۴ هزار تومان برسد.
 
افشار ادامه داد: هم اکنون امکان تبادل کالا از مرز عراق به سبب ایام اربعین وجود ندارد، اما بعد از این ایام پیش‌بینی می‌شود که روزانه ۲۰ تن قارچ به عراق صادر شود.
 
او قیمت تمام شده هر کیلو قارچ بدون احتساب سود تولیدکننده را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی اگر تولیدکننده حداقل هر کیلو قارچ تولیدی خود را ۱۲ هزار تومان عرضه کند متحمل زیان نمی‌شود در غیر این صورت فروش با نرخ‌های به زیان پرورش دهندگان تمام می‌شود.
 
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره آینده صادرات قارچ، گفت: تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود که صادرات قارچ به عراق به رقمی حدود ۲۷ هزار تن برسد ضمن آنکه با رفع مشکلات گمرکی و نقل و انتقالات ارز می‌توان به دیگر کشور‌ها همچون افغانستان و کشور‌های همسایه شمالی نیز صادرات داشت.
 
این مقام مسئول تولید روزانه قارچ کل کشور را ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: باتوجه به وضعیت تقاضا، کمبودی در عرضه نداریم.
 
افشار در پایان تصریح کرد: باتوجه به خنک شدن هوا و کاهش عرضه سایر سبزی‌ها، تقاضا برای مصرف قارچ در بازار افزایش می‌یابد که این امر مانع کاهش قیمت و زیان تولیدکنندگان می‌شود.
 
انتهای پیام/

افزایش قیمت قارچ در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار