سازمان ملل: آمار تلفات غیر نظامیان در افغانستان به بالاترین سطح رسیده است

یوناما در گزارشی اعلام کرد که آمار تلفات غیر نظامیان در افغانستان به بالاترین سطح رسیده است.

سازمان ملل: آمار تلفات غیر نظامیان در افغانستان به بالاترین سطح رسیده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارشی اعلام کرد که آمار تلفات غیر نظامیان در افغانستان به بالاترین سطح رسیده است.

بر اساس این گزارش، تلفات غیرنظامیان در ربع سوم سال جاری میلادی در افغانستان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است.

سازمان ملل طی 9 ماه اول سال جاری میلادی، 8239 مورد تلفات غیر نظامیان را به ثبت رسانده که از این میان 2563 کشته و 5676 دیگر زخمی شده اند.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان اظهار داشت: «سطح بالای آمار تلفات غیر نظامیان به وضوح نشان می دهد که نیاز است تمام گروه های ذی دخل به حفاظت از غیر نظامیان توجه بیشتری داشته باشند و در جریان عملیات های جنگی، روش هایشان را بازنگری نمایند.»

گزارش سازمان ملل افزوده است که در جریان 9 ماهی که در گزارش تحت پوشش قرار گرفته است، استفاده ترکیبی از مواد تعبیه شده انفجاری انتحاری و غیر انتحاری، عامل اصلی تلفات غیر نظامیان بوده است که 42 درصد مجموع تلفات غیر نظامیان را تشکیل می‌دهد. درگیری‌های زمینی دومین عامل اصلی تلفات غیر نظامیان با 29 درصد و پس از آن، حملات هوایی عامل 11 درصد تلفات غیر نظامیان می‌باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار