گفتگوی اشرف غنی و وزیر دفاع آمریکا درباره روند صلح افغانستان

وزیر دفاع آمریکا که عصر روز گذشته در سفری غیر منتظره وارد کابل شده بود با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

گفتگوی اشرف غنی و وزیر دفاع آمریکا درباره روند صلح افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا که عصر روز گذشته در سفری غیر منتظره وارد کابل شده بود با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که طرفین در این دیدار درباره مسائل امنیتی افغانستان، منطقه و فرا منطقه، مبارزه با تروریسم، تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و همکاری ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، بحث و تبادل نظر نمودند.

مارک اسپر مراتب تسلیت و همدردی خود را به خاطر رویداد تروریستی هسکه مینه ولایت ننگرهار به اشرف غنی ابراز کرد و از تلاش های دولت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری و حضور مردم در این روند ملی تقدیر نمود.

اشرف غنی نیز در خصوص اقدامات عملی و سیستماتیک دولت افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری به ویژه مبارزه با فساد در ارگان‌های امنیتی و دفاعی این کشور صحبت کرد و در خصوص اقدامات بعدی نیز توضیحاتی ارائه نمود.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص اقدامات بعدی در پروسه صلح، اوضاع افغانستان و منطقه نیز بحث و گفتگو کردند.

گفتنی است که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بعد از ظهر روز گذشته (28 میزان. مهر) در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد. این اولین سفر مارک اسپر به افغانستان است. وی هدف این سفر را زمینه‌سازی برای آغاز گفتگوهای صلح افغانستان خواند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار