دیدار وزیر دفاع آمریکا با پادشاه عربستان

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان امروز در دفتر خود با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر دفاع آمریکا با پادشاه عربستان

در این دیدار در خصوص روابط دوستانه آمریکا و عربستان و و نیز راه‌های همکاری راهبردی میان دو کشور بحث و تبادل نظر شد؛ همچنانکه شماری از مسائل امنیتی و دفاعی مشترک و نیز تحولات منطقه و تلاش‌های انجام گرفته در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور عربستان، شاهزاده خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع، جان ابی زید، سفیر آمریکا در عربستان و شماری دیگر از مقامات دو طرف حضور داشتند.

دیدار وزیر دفاع آمریکا با پادشاه عربستان

از سوی دیگر، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در حساب توییتری خود نوشت: امروز من در خصوص استقرار نیرو‌ها و تجهیزات آمریکایی در عربستان با ملک سلمان گفت‌وگو کردم.

وی در ادامه مدعی شد: ما توافق کردیم که ضروری است برای جلوگیری از «موضع شرورانه ایران» و تقویت ثبات، موضعی قاطعانه در منطقه اتخاذ شود.

روز گذشته رسانه‌ها از سفر از پیش اعلام نشده مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به عربستان خبر داده بودند. اسپر پیش از سفر به عربستان، به کابل، پایتخت افغانستان رفته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار