معاون اجتماعی پلیس استان یزد خبر داد:

هشدار پلیس در ناکام گذاشتن جیب بر‌ها

معاون اجتماعی پلیس استان یزد در خصوص پیشگیری از جیب‌بری به ویژه در مکان‌های شلوغ و پرتردد به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ محمد رضا مزیدی معاون اجتماعی پلیس استان یزد  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  با اشاره به پیشگیری از جیب‌بری در مکان‌های شلوغ و پرتردد،گفت: شهروندان از نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود، به خصوص شمارش پول نقد در مکان‌های عمومی خودداری کنند.

او با تاکید بر اینکه شهروندان باید وجوه نقد خود را در قسمت‌های پنهان کیف قرار دهند، تصریح کرد: از کیف‌های کمری یا کیف‌های زیب دار برای حمل پول استفاده کنید.

سرهنگ مزیدی ادامه داد: تمام پول خود را دریک جیب یا یک قسمت از کیف دستی قرار ندهید و برای خرید، سعی کنید از حمل پول نقد خودداری کنید و حتی الامکان از کارت‌های عابر بانک استفاده کنید.

معاون اجتماعی پلیس یزد افزود: زمانی که از بانک یا سایر مراکز مالی پول زیادی دریافت می‌کنید موارد ایمنی را رعایت کنید.

او با بیان اینکه در دعوا ، مواظب کیف و جیب‌های خود باشید، گفت: حتی الامکان سعی کنید در مواقعی که مبلغ زیادی با خود به همراه دارید از وسایل نقلیه شلوغ، مانند اتوبوس استفاده نکنید.

سرهنگ مزیدی تصریح کرد: پول خود را در انظار عمومی نشمارید و تا حد امکان پول خود را در قسمتی از کیف یا درون جیبی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

او افزود: در اماکن مذهبی بهتر است خانم‌ها کیف پول خود را زیر چادر نگه دارند و در محل‌های شلوغ نیز به جای گرفتن بند کیف، آن را طوری در دست بگیرید که کسی نتواند بدون اینکه متوجه شوید، از درون آن چیزی بردارد.

معاون اجتماعی پلیس یزد افزود: هنگام سوار شدن به اتوبوس و مینی بوس، بلیت، کارت یا پول خود را از قبل آماده کنید تا مجبور به خارج کردن محتویات جیب خود در میان ازدحام جمعیت نشوید.

او گفت: چنانچه احساس می‌کنید افرادی به صورت غیرعادی نزدیک به شما نشسته یا ایستاده اند، یا شما را هل می‌دهند یا تنه میزنند، هوشیار باشید و بیشترمراقب کیف و محتویات جیبتان باشید.

انتهای پیام/ی

پلیس در خصوص پیشگیری از جیب‌بری  به شهروندان هشدار داد

برچسب ها: پلیس ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار