معاون فنی عمرانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

نشست مدیریت شهری با هیئت امنا مسجد ارگ در سکوت رسانه ای

صبوری دیلمی درباره برگزاری نشست های مدیریت شهری با هیئت امنا مسجد ارگ برای بازسازی این مسجد توضیحاتی داد.

صفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات از طرح مقاوم سازی مسجد ارگ در منطقه ۱۲ تهران گفت: پروژه مرمت و مقاوم سازی مسجد ارگ تهران از سوی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در حال انجام است و باید به این نکته اشاره کرد، مسجد ارگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد تهران مشکلات ایمنی بسیاری را داشت.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: با توجه به قدمت و برگزاری مراسم های مذهبی در مسجد ارگ مدیرت شهری باید شرایط ایمنی و سازه ای آن را به شکل ایده آل فراهم کند.

صبوری دیلمی با اشاره به رفت و آمد‌های علما و بزرگان در مسجد ارگ اظهار کرد: با توجه به قدمت مسجد ارگ بزرگان دینی زیادی در زمان برگزاری مراسم های مذهبی به این مسجد رفت و آمد می کنند و بر همین اساس ما در مدیریت شهری برای ترمیم و مقاوم سازی مسجد ارگ ردیف بودجه درنظر گرفتیم و این ردیف بودجه اختصاصی نیز از مصوبات شورای شهر تهران است.


بیشتر بخوانید: بهمن ماه زمان تکمیل پروژه خیابان لاله زار / لاله زار محل انبار اجناس نیست 


او با اشاره به همکاری شهرداری منطقه ۱۲ در اجرای طرح مرمت و مقاوم سازی مسجد ارگ بیان کرد: با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران فاز اول عملیات عمرانی مسجد ارگ قبل از ماه مبارک رمضان آغاز شد و برای برگزاری مراسم های مناسبتی این ماه و مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر در اختیار شهروندان قرار گرفت.

او در پاسخ به این سوال که کار مرمت و بازسازی مسجد ارگ چه زمانی به پایان می‌رسد، گفت: فاز دوم مرمت و بازسازی مسجد ارگ آغاز شده است اما تاریخ دقیقی از زمان اتمام پروژه در دست من نیست، اما پیش بینی و برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شده است که پروژه مرمت و بازسازی مسجد ارگ تا انتهای امسل به پایان برسد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا در اجرای طرح مرمت و مقاوم سازی مسجد ارگ بین شهرداری منطقه ۱۲ و معاونت و سازمان عمرانی مناطق اختلاف نظری وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: اختلافی بین این دو نهاد وجود ندارد و باید اعلام کنم برگزاری جلسه با هیئت امنا مسجد ارگ  بدون پوشش خبری و در سکونت رسانه‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اتمام طرح ایمن سازی مسجد ارگ تا پایان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.