۵۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: بالغ بر ۲ میلیون نفر، یعنی ۵۳ درصد مردم استان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

۵۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مجیدی مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود گفت: در سال گذشته بیش از ۳۹۰۰ بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و کل هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت شد و بیش از ۴۵ میلیارد تومان برای خدمات درمانی و داروی رایگان بیماران خاص هزینه شده است.

او افزود: سازمان بیمه سلامت در بحث شیمی درمانی بیماران سرطانی حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده و اعتبار این بیمه در سال گذشته در استان ۷۵۰ میلیارد تومان بود که بخشی از آن برای درمان و بخشی نیز برای عمران هزینه شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان، تصریح کرد: چهار پروژه الکترونیکی به عنوان پایلوت کشور در استان آدربایجانشرقی اجرا می‌شود که به دلیل موفقیت اجرای این طرح‌ها استان، امیدواریم این طرح‌ها در سراسر کشور اجرایی شود.

او با اشاره به اینکه، احداث ساختمان بیمه سلامت استان برای ارتقای ارائه خدمات بیمه‌ای به افراد تحت پوشش آن در حال انجام است، اظهار داشت: با وجود مشکلات متعدد مالی، تلاش داریم ساختمان ۷ طبقه‌ای بیمه سلامت را که در فضایی به مساحت ۷ هزارو ۸۰۰ متر مربع احداث شده در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسانیم.

مجیدی با بیان اینکه ازسال جدید در ۳۲ بیمارستان استان، اسناد به صورت الکترونیکی به بیمه ارسال می‌شود، افزود: با اجرای این طرح، از ۳ میلیون برگ کاغذ صرفه‌جویی شده ودر بیمارستان‌های خصوصی (ولیعصر - شمس و شفا) نیز ارسال اسناد الکترونیک بصورت آزمایشی اجرایی شده و تا پایان سال این طرح در تمام بیمارستان‌ها اجرایی می‌شود که ضمن صرفه جویی در ۴ میلیون نسخه کاغذ، بحث زمان، نیروی انسانی و خطا‌های دستی نیز کاهش می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از اجرای آزمایشی حذف دفترچه‌های کاغذی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: به تدریج نیاز به دفترچه در بیمه سلامت حذف شده و فقط با کد ملی در بیمارستان‌های دولتی خدمات درمانی ارایه می‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح پوشش اجباری بیمه، برای همه آحاد مردم گفت: هر ایرانی طبق قانون باید دارای یک دفترچه درمانی باشد، برای این موضوع ثبت نام افراد بدون بیمه از ۱۷ آبانماه آغاز خواهد شد و هر شخص فاقد دفترچه درمانی، بعد از ثبت نام در سامانه، پس از ده روز با تایید سامانه، از این دفترچه بهره‌مند خواهند شد.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۲ میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند

برچسب ها: بیمه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار