موسوی:

شورای عالی امنیت ملی در حال طراحی گام چهارم است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کمیته‌ای در راستای اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده و تصمیماتی را گرفته و در حال جمع بندی نهایی است.

شورای عالی امنیت ملی در حال طراحی گام چهارم استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه گفت: مسیر دیپلماسی باز است و اقدامات و تحرکاتی در این زمینه از سوی اروپایی‌ها و به ویژه فرانسوی‌ها وجود دارد و آن‌ها همچنان تلاش می‌کنند، اقداماتی را در راستای انجام تعهدات خود داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ اقدامی از سوی اروپایی‌ها مشاهده نشده است، افزود: تاکنون این تلاش‌ها به نتیجه ملموسی نرسیده است و فکر می‌کنیم کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است و در حال طراحی گام چهارم می‌باشد اگر شرایط به همین شکل پیش برود، گام چهارم را خواهیم برداشت.

بیشتر بخوانید: اروپا به تعهدات خود عمل نکند، گام چهارم را برمی‌داریم 

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین در خصوص سفر‌های آینده وزیر امور خارجه، خاطر نشان کرد: تحرکات دیپلماتیک میان ما و همسایگان و حتی فراتر از آن ادامه دارد، بعد از سفر به عمان و ژنو، وزیر امورخارجه، هفته‌های آینده سفر‌های فرامنطقه‌ای را در دستور کار خود دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به تحولات اخیر در عراق، اظهار کرد: ملت عراق، اجازه موج سواری از سوی بیگانگان به بهانه مطالبات مردمی را نمی‌دهند.

موسوی افزود: مردم عراق مطالباتی دارند که از طرف دولت و گروه‌های مختلف از جمله احزاب و شخصیت‌های این کشور این مطالبات به رسمیت شناخته شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه شاهد برخی اعتراض‌ها در شهر‌های مختلف کشور عراق هستیم، ادامه داد: قطعاً دولت، ملت عراق و گروه‌های سیاسی این مسائل را حل خواهند کرد، که البته از سوی برخی کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز موج سواری‌هایی صورت گرفته است که قطعاً دولت و ملت عراق اجازه دخالت را نخواهند داد.

موسوی با تاکید به رعایت اصل عدم مداخله از سوی جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی کشورها، گفت: ایران در خصوص کشور دوست و همسایه عراق نیز بر این اصل پایبند است.

او یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت عراق دارای روابط حسنه و عمیقی است و در کنار دولت و ملت عراق بوده و خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران و میهمان نوازی عراقی‌ها در اربعین امسال تصریح کرد: اربعین امسال نشان داد چگونه دو ملت در هم تنیده اند و به یکدیگر احترام و عشق می‌ورزند که البته عناصری از این تجمعات سوء استفاده می‌کنند که ما این مسائل را نمی‌پذیریم و محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راد
۰۳:۴۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
هم مردم میدانند و هم دولتی ها ، اروپا و آمریکا با هم هماهنگ هستند .گامهایتان را مستحکم بردارید .از ابتدای بر جام برنامه آمریکا و اروپا اینگونه تعریف شده .پس چرا دو دل هستید .چرا فکر میکنید که با پذیرش cft و... آنها با ما کنار میان؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۲۲:۴۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
سه گام قبلی که برداشتیم عملا باعث نشد که اروپائیان به خود آیند و به تعهداتشان جامه عمل بپوشانند. بنابراین عقل و منطق حکم میکند که لااقل گام چهارم به گونه ای برداشته شود که این غافلان اروپائی را به خود آورد.ما تا به حال به انها به اندازه کافی فرصت دادیم ولی به نظر میرسد که انها ما را به هیچ عنوان جدی نگرفتند. در ضمن خسارت های
ناشی از خروج غیر قانونی دولت یاغی آمریکا از برجام وبازگشت تحریم ها را هم نباید از نظر دور داشت.
Sweden
سعید نعمتی
۲۱:۰۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
به نظر میرسد هدف برجام از همان اول همین بوده است و هرچه ما در این مسیر کند تر عمل کنیم .به این معنیست که دشمنان ما موفق تر عمل میکنند .
باید دقت کنیم که دشمنان ما از برجام به عنوان یک ابزار استفاده میکنند تا اقتصاد ما را معطل کنند .و متاسفانه ظواهر این پروزه به گونه ای است که اقتصاد و تصمیمات مهم کشور در گروه بود و نبود و برجام است .
غرب اقتصاد ما را شرطی کرده است و ابن مرض در حال حاضر تنها و تنها یک درمان کلی دارد .ان هم اینست که ما به طور کلی و یک باره از برجام خارج شویم و بدون در نظر گرفتن ان تصمیمات اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا در بیاوریم .
Iran (Islamic Republic of)
شهرام چناری
۱۹:۵۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
زود باشید اینقدر وقت تلف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
جواب تحریم یک تو دهنی بزرگ به آمریکا و ایستادگی است نه سازش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
فرانسوی ها مطیع امریکا هستن پس اگر منتظر نتیجه مذاکره کردن با اونا باشیم تلاش بیهوده کرده ایم
لطفا گامها رو سریعتر و با اقتدار بیشتر بردارید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
چه نتیجه ایی برای مردم ما داره؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
باید راهی باشه تا فشار به غربیها بیاد سرعقل بیان اونوقت تحریمها کمتر میشه وقتی میبینن طاقت نداریم بیشترش میکنن تا تسلیم بشیم اونهم اشتباه هست چون اگه موشک رو وابدیم و از دست نا خارج کنن چند سال دیگه جنگ و حمله شون حتمی خواهد بود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی خدایی
۱۴:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
دیر هم شده باید گام چهارم رو به طور سریع و قاطع و پر رنگ تر برداریم نباید معطل باشیم در بخش تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران نباید اجازه این و اون کشور باشد که اجازه بده یا نه ما کشور مستقل خودکفا هستیم و نباید اسرار کشور رو به اروپا و دیگری ها داد این آژانس بین الملل جاسوسان آمریکا و اسرائیل هستش که به طور آزاد وارد محل های حساس کشور میشوند باید مواضب باش نباید مکان های حساس کشور رو به این ها نشان داد و البته نفوذی های داخلی هم مواظب باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
یک گام بزرگ بردارید و اینقدرکشور را معطل برجامی که اجرا نخواهد شد نکنید چند سال وقت و هزینه کشور صرف شد به جز خسارت چیزی عاید ملت نشد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۳۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
گام به گام
آخرین اخبار