معارفه معاون جدید منابع انسانی دادگستری البرز

حسین اعظمی، به عنوان معاون منابع انسانی دادگستری البرز معارفه شد.

معارفه معاون جدید منابع انسانی دادگستری البرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، صبح امروز مهدی سرابی درخشان تودیع و حسین اعظمی، به عنوان معاون منابع انسانی دادگستری البرز معارفه شد.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس دادگستری البرز پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون منابع انسانی دادگستری استان گفت: در قوه قضاییه مسایلی وجود دارد که به مشکلات حوزه نیروی انسانی دامن می زند که یکی از آنها عدم استقلال مالی و اداری قوه قضائیه است.

او افزود: این عدم استقلال در استخدام نیروها و یا انتصابات در قوه قضاییه تاثیر به سزایی دارد، کیفیت و کمیت خدمات رسانی نیروی انسانی نقش به سزایی در رضایتمندی مردم از قوه قضاییه دارد.

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قوه قضاییه افزود: از زمان شروع به کار ریاست جدید قوه قضاییه برنامه های تحولی تدوین شده و در حال اجراست.

این مسئول با بیان اینکه یکی از این برنامه ها سند تحول قضایی است، گفت: بنا شده گزارشی مبتنی بر عملکرد سه ماه گذشته بر اساس برنامه تحولی و با نگاه استانی تدوین کرده و به ریاست قوه قصائیه تحویل دهیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و همکاران در قوه قضائیه گفت: در این راستا در ماه های اخیر بازدیدی از واحدهای قضائی البرز داشتیم و در کنار آن هم دیدار با همکاران قضائی در استان صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اقدامات اخیر صورت گرفته در حوزه منابع انسانی دادگسترس البرز، گفت: در این راستا پیگیری لازم در خصوص جذب نیروی های اداری از جمله قضات برای ورود به سیستم قضایی البرز از طریق آزمون انجام شد و علاوه بر این؛ سامانه نوبت دهی الکترونیکی در راستای اجرای احکام خانواده نیز راه اندازی شده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه شورای تحول قضائی در البرز بعد از تایید برنامه تحول قضائی توسط رییس قوه قضائیه تشکیل و کمیته هایی ۸ گانه در حوزه های مختلف خواهد داشت، گفت: باید ضوابط مشخصی برای نقل و انتقالات، انتصابات و ترفیع ها داشته باشیم.

او افزود: باید در مجموعه مدیریت استانی دادگستری البرز بررسی ها برای توانایی و شایستگی افراد و اخذ سمت های مدیریتی را داشته باشیم و قضات دارای شایستگی را شناسایی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: در حوزه فعالیت دستگاه قضا در البرز حدود ۵۰ درصد از پست های قضایی و ۶۰درصد از پست های اداری دادگستری البرز نیز بلاتصدی است.

فاضلی گفت: دادگستری البرز از لحاظ معیار قاضی و کارمند به ازای هر صد هزار نفر جمعیت؛ رتبه ۲۸ و از حیث همکاران اداری رتبه ۲۹ کشور را دارد.

او افزود: بر مبنای این آمار که جذب قاضی و کارمند برای تکمیل پست های دادگستری البرز ضروری به نظر می رسد.

این مسئول افزود: از بین نیروهایی که در آزمون سال ۹۶ برگزیده شده اند تا کنون ۵۸ نفر جذب شده و ۱۵۰ نفر دیگر نیز در فرایند جذب قرار دارند.

رییس دادگستری استان البرز، گفت: گزینش افراد باقی مانده با اولویت نفرات بومی صورت خواهد گرفت.

در ادامه حسین اعظمی، معاون جدید منابع انسانی دادگستری البرز گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه منابع انسانی در دستگاه قضا نقش به سزایی در رضایت مردم از این سیستم دارد.

او با تاکید بر ضرورت تکریم نیرو‌های انسانی کارآمد سیستم قضا افزود: این اقدام نقش به سزایی در افزایش انگیزه کارکنان برای خدمات رسانی با کیفیت دارد.

اعظمی گفت: در کنار تکریم کارکنان؛ نحوه انتصابات و شایسته سالاری در این فرایند هم می‌تواند باعث افزایش انگیزه پرسنل برای ارایه عملکرد مناسب شود.

معاون منابع انسانی دادگستری البرز تاکید کرد: در بکارگیری نیروی انسانی تلاش خواهیم کرد معیار‌های ارزیابی عینی باشد و در این فرایند تمامی معیار‌ها و ضوابط رعایت شود.

اعظمی با اشاره به اهمیت توجه به برنامه تحول قضایی بومی استان البرز و همچنین برنامه‌های تحولی کشوری در زمینه پیاده سازی راهبرد‌های حوزه منابع انسانی گفت: برنامه‌های عملیاتی منابع انسانی نیز از دیگر موارد مدنظر است که مسئله بومی سازی در آن مورد توجه است.

او با اشاره به کمبود منابع انسانی در دستگاه قضای استان گفت: از حیث منابع انسانی دادگستری البرز در نقطه بحرانی قرار دارد به گونه‌ای که فعالیت حوزه قضا دربرخی شهرستان‌های البرز تنها با ۱۵درصد پست‌ها در حال انجام است.

معاون منابع انسانی دادگستری البرزدر ادامه افزود: به غیر از بحث‌های ستادی، هیچکدام از شهر‌های البرز به ۴۰درصد تصدی پست‌های مشخص شده نرسیده است.

او گفت: در سطح کشوری و در حوزه کادر قضایی و اداری، دادگستری البرز جزء سه استان آخر کشور است و طبیعی است که وقتی تعداد کادر اداری و قضایی کافی نباشد؛ رشد شاخص‌های قضایی و آمار کیفی آن کند خواهد بود.

اعظمی با تاکید بر اینکه باید تعداد کادر اداری قضایی البرز افزایش یابد، افزود: امیدواریم تا یک ماه و نیم آینده بتوانیم دوره کارآموزی قضایی را در البرز برگزار کنیم تا افرادی که این دوره را طی می‌کنند بعد‌ها جذب دادگستری البرز شوند.

اعظمی با اشاره به این که البرز از عدم وجود قضات با تجربه رنج می‌برد، گفت: امید است با اعلام فراخوان در خصوص جذب قضات با تجربه این کمبود جبران شود.

او افزود: بدون شک این اقدام باعث بالا بردن سطح کیفی عملکرد قضات خواهد، شد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان البرز گفت:برگزاری نشست‌های قضایی در حوزه آموزش را با جدیت دنبال می‌کنیم.

او افزود: در کنار آن برگزاری سلسله دوره‌های آموزشی در حوزه‌های پژوهشی وارایه آموزش‌های مردمی و تهیه بروشور‌هایی برای اطلاع رسانی مناسب در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/د.خ

دادگستری البرز

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.