جشنواره بزرگ اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: جشنواره بزرگ اقوام ایران زمین ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه جاری در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سیدامین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان روز یکشنبه درنشست با خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری  جشنواره بزرگ اقوام ایران زمین ظرفیت‌های لرستان را به نحو مطلوب معرفی می‌کند، اظهار داشت: بسیاری گردشگران در این جشنواره به منظور آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌های گردشگری این استان شرکت می‌کنند.

قاسمی ادامه داد: تا کنون ۲۵ استان اعلام آمادگی حضور در بخش‌های مختلف این جشنواره را داشتند این در حالیست که برخی استان‌ها در چندین بخش این جشنواره حضور دارند.

او عنوان کرد: سیاه چادر‌های عشایری برای پخت غذا‌های محلی و نمایش آداب و سنن محلی، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و تراش سنگ‌های قیمتی با برند ملی، اجرای موسیقی زنده استان‌های مختلف کشور و حرکات موزون در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: پوشش و لباس‌های محلی و سنتی هر استان نیز در سیاه چادر‌های استان‌های مختلف نمایش داده می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، ۲ تور گردشگری برای جاذبه‌های فرهنگی و سنتی و طبیعی استان را دعوت کرده ادامه داد: هیات مدیره انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان دفاتر گردشگری کشور و تورگردانان برجسته کشوری برای شرکت در این جشنواره دعوت شده اند و بحث تبادل نظر جهت توسعه گردشگری لرستان و برنامه ریزی جهت حضور تور‌های گردشگری در استان پیش بینی شده است.

او گفت: جشنواره بزرگ اقوام ایران زمین ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه جاری در لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر

برگزاری  جشنواره بزرگ اقوام ایران زمین در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار