هفته تصویرگری مشهد برگزار می‌شود

هفته تصویرگری مشهد امسال از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، لاله خرازیان رئیس هیات مدیره انجمن هنر‌های تجسمی خراسان رضوی گفت: با توجه به نامگذاری ۱۵ آبان به نام "روز تصویرگری"، هرساله در ماه آبان، خانه هنرمندان ایران شاهد نمایشگاه سالانه اعضای این انجمن و برنامه‌های جنبی است.

او تصریح کرد: دو سال قبل استارت همکاری با هفته تصویرسازی تهران در مشهد زده شد که متاسفانه مراسم روز تصویرگری در مشهد فقط یک سال و در حد سخنرانی و نمایشگاهی از آثار هنرمندان تهران در مشهد برگزار شد.

رئیس هیات مدیره انجمن هنر‌های تجسمی خراسان رضوی گفت: با توجه به جای خالی همایش‌های علمی و تخصصی در حوزه تصویرسازی در مشهد، امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و پتانسیل مؤسسه آموزش عالی فردوس، مقرر شد این مؤسسه از ۱۸ تا ۲۳ آبان ماه میزبان همایش ویژه هفته تصویرگری مشهد باشد.
 

خرازیان افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف هفته تصویرگری، آشنایی با رشته تصویرسازی برای افرادی که آشنایی و شناخت کافی از این رشته ندارند و همچنین دیده شدن آثار تصویرگران در فضای نمایشگاهی و شکل گیری بحث‌های منسجم و تاثیرگذار درباره تصویرگری است.

او در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته تصریح کرد: افتتاحیه این همایش روز شنبه ۱۸ آبان ماه و باحضور اساتید برجسته تصویرسازی ایران همچون کیانوش غریب پور، کمال طباطبایی و مرجان ثابتی برگزار خواهد شد.

مدیرگروه تصویرسازی موسسه فردوس گفت: برنامه‌های هفته تصویرگری مشهد شامل سخنرانی‌های علمی، کارگاه‌های تخصصی و نمایشگاه آثار تصویرسازی اساتید، دانشجویان و هنرمندان تصویرگر است؛ ضمنا به شرکت کنندگان در کارگاه‌ها گواهی رسمی از سوی موسسه آموزش عالی فردوس و تاییدیه سازمان فنی و حرفه‌ای داده می‌شود.

خرازیان در خصوص نمایشگاه آثار تصویرسازی این هفته افزود: همزمان با برپایی هفته تصویرگری مشهد نمایشگاه آثار هنرمندان تصویرگر در محل نگارخانه فردوس به نمایش عموم گذاشته خواهد شد و در پایان این هفته، سه اثر برتر انتخاب و به رسم یادبود تندیس، لوح افتخار و هدیه‌ای به منتخبین اهدا خواهد شد.
 
انتهای پیام//ج.ر

 

برگزاری هفته تصویرگری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.