خطیب جمعه کرمان:

اهالی عرصه سیاست عواقب مذاکره با امریکا را برای مردم تشریح کنند

خطیب جمعه کرمان گفت: اهالی عرصه سیاسی و غیر سیاسی مبحث مهم عواقب مذاکره با امریکا و هزینه‌هایی که سازش و مقاومت در برابر استکبار دارد را برای مردم و یکدیگر تشریح کنند.

اهالی عرصه سیاست عواقب مذاکره با امریکا را برای مردم تشریح کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خطیب جمعه کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان با اشاره به برخی ویژگی‌های معاد و قیامت گفت: برخی در دنیا زندگی میکنند، ولی حقیقت دنیا را میدانند و نمی لغزند و مراقبند که راه درست را طی کنند و عده‌ای نیز بدلیل تعصب‌های نابجا و پرده‌های غفلتی، چون حسادت و لجاجت حقایق را نمی بینند و درک نمی کنند و بر اساس آیات قران در قیامت هرپیشوا جلوی پیروان خود در حرکت است و در قیامت با هرکس دوست داریم و پیشوای ما هست با همان محشور میشویم.

او بیان کرد: به تاریخ که نگاه میکنیم چه قوم‌هایی که رهبران الهی پیدا کردند و در رده اول انسان‌ها قرار گرفتند و چه انسان‌هایی که رهبران ضعیفی داشتند و در پست‌ترین درجه قرار گرفتند، نقش امامت و رهبری نقش کاملا ممتازیست و طبیعی است انتخاب رهبر الهی انسان را مورد ستایش قرار میدهد، اما انسان جاهل و ظالم و کم ظرفیت که قران ان را سرزنش میکند انسانیست که در رهبری و پیشوایی خود دچار اشتباه شده است و ولایت جبهه‌ی غیر خدا را پذیرفته است.

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: که اکنون در دنیا جدی بگیریم که در قیامت با چه کسانی محشور میشویم و بتوانیم پشت سر انسان‌های ولایی حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌ی دوم با تسلیت شهادت سرباز فداکار اسلام شهید تهرانی مقدم هفته وحدت را نیز به اهل شیعه و تسنن تبریک گفت و بر وحدت جهان اسلام دربرابر دشمنان تاکید کرد.

خطیب جمعه کرمان در ادامه از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه از اهالی عرصه سیاسی و غیر سیاسی خواست تا مبحث مهم عواقب مذاکره با امریکا و هزینه‌هایی که سازش و مقاومت در برابر استکبار دارد را برای مردم و یکدیگر تشریح کنند اینکه اگر رهبری معظم انقلاب با قاطعیت مخالف مذاکره با امریکا هستند دلیلش اینست که امریکا با غارت وچپاول و استثمار همیشه با جهان برخورد کرده است.

 او افزود:  ۵۰ سال تحریم کوبا را مشاهده کنید که پس از مذاکره با کوبا به جز چند عکس تبلیغاتی برای کوبا چه کرد و یا کره‌ی شمالی که با ان‌ها پای میز مذاکره نشست و به بیشتر تعهدات خود عمل کرد از امریکا چه دید جز چند حرف و عکس تبلیغاتی؟ لذا مذاکره در کشور ما نیز با امریکا حسنش این بود که هر دو نگاه موافق و مخالف با مذاکره با امریکا اکنون به این نتیحه رسیدند که مذاکره با امریکا محصولش چیزی جز خیانت چپاول و غارت نیست.

 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: حتی در زمان قبل از انقلاب که شاه با ان‌ها اهل مذاکره و دوستی بود نمیتوانست تصمیم‌مستقلی برای کشور بگیرد بعد از انقلاب هم بلافاصله دشمنی‌ها و تحریم‌ها شروع شد هر دولتی که با شعار خاص خود امد امریکا چه کرد دولتی که با شعاردولت بدون تنش امد امریکا حتی رییس جمهور وقت را تهدید کرد

او در ادامه گفت : دولتی که با شعار گفتگوی تمدن‌ها آمد نیز امریکا گفت ایران قصد شرارت در دنیا را دارد دولتی که با ان‌ها پای میز مذاکره نشست و ماه‌ها برای کلمه به کلمه‌ی برجام تلاش کرد نیز امریکا چه کرد حتی اروپایی‌ها نیز به برجام عمل نکردند و فقط شعار همراهی با برجام را سردادند.

خطیب جمعه کرمان گفت: امریکا به صراحت از برجام خارج شد لذا از انجا که سازش هزینه دارد ما همچنان با مقاومت و ایستادگی در خط رهبری معظم انقلاب و نظام‌جمهوری اسلامی حرکت میکنیم و به فضل خدا دربرابر امریکا با رشادت بالایی که ملت دارد ایستادگی نشان خواهیم داد.

انتهای پیام/س

اروپایی‌ها فقط شعار همراهی با برجام را سردادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار