آغاز برداشت ذرت علوفه ای در ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر از آغاز برداشت ذرت در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال بیش از۱۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است .

آغاز برداشت ذرت علوفه ای در ایرانشهرمجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با بیان اینکه ۳۰درصد ذرت علوفه‌ای تولیدی شهرستان در سیستان و بلوچستان و۷۰درصد دیگر به خارج از این استان حمل می‌شود گفت: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی ایرانشهر سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در فصل تابستان به زیر کشت محصول ذرت می‌رود وپیش بینی می‌شود۳۵هزارتن ذرت علوفه‌ای از مزارع کشاورزی شهرستان برداشت شود.

او  زمان کشت محصول ذرت را اوایل مرداد تا پایان شهریور ماه اعلام کرد و افزود: برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر از نیمه دوم آبان شروع و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به افزایش ۱۵درصدی کشت ذرت تصریح کرد :به منظور حمایت از کشاورزان ذرت کار۴۵تن بذر و۶۰۰تن انواع کود تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

او اظهار داشت: ذرت علوفه‌ای ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های همجوار از جمله خراسان جنوبی و خراسان رضوی، خراسان شمالی و اصفهان نیز عرضه می‌شود.

فیاضی بیان کرد: بیش از۲۵۰نفر در کار کاشت، داشت و برداشت ذرت در ایرانشهر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ع

کشت ذرن در جنوب سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار