تولید بیش از ۱۰میلیون تخم سبز و چشم زده قزل آلا در فریدونشهر

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، در مزرعه چشمه تنگوله شهرستان فریدونشهر بیش از 10میلیون تخم سبزو چشم زده ماهی قزل آلا تولیدشده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، در مزرعه چشمه تنگوله شهرستان فریدونشهر بیش از ۱۰ میلیون تخم سبزو چشم زده ماهی قزل آلا تولید و به بچه ماهی تبدیل و در اختیار مزارع استان و کشور قرار گرفته است.

محمدرضا عباسی با بیان اینکه تولیدات شیلات به عنوان پدافند غیرعامل در تامین نیازاولیه تولید در توسعه آبزی پروری در کشور اهمیت زیادی دارد پیش بینی کرد: تا پایان امسال بیش از ۳۰ میلیون تخم چشم زده قزل آلا در این شهرستان تولید شود.

او با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد این نهاده اصلی در تکثیر و پرورش ماهی از طریق واردات تامین می‌شود افزود: در صورت تولید این نهاده در کشور با توجه به پتانسیل‌های موجود، از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

عباسی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر قطع وابستگی به دیگر کشورها، از ورود بچه ماهی‌های بیمار به کشور جلوگیری می‌شود و با بومی سازی این روش و تولید بچه ماهی وطنی بیماری‌ها وخسارات در تولید و پرورش ماهیان سردآبی کشور کاهش می‌یابد.

تولید این نهاده دی سال گذشته با مشارکت شیلات و امور آبزیان و دانشگاه صنعتی اصفهان در بزرگترین مرکز تولید و پرورش ماهی سردآبی در فریدونشهر پس از یک سال با ۱۱ میلیون قطعه تخم چشم زده تمام ماده تک جنسی قزل آلا به مرحله تولید رسید.

انتهای پیام/م

 

پیش بینی تولید بیش از ۳۰ میلیون تخم چشم زده قزل آلا در فریدونشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.