معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی خبر داد؛

عقد توافق‌نامه حمایت از مرکز نوآوری مواد و انرژی

توافق‌نامه حمایت از مرکز نوآوری مواد و انرژی با هدف رسوخ فناوری و نوآوری در زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ کشور منعقد شد.

عقد توافق‌نامه حمایت از مرکز نوآوری مواد و انرژیحسین قدمیان معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: توافق‌نامه حمایت از مرکز نوآوری مواد و انرژی به همت گروه تجاری‌سازی و مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی و با هدف رسوخ فناوری و نوآوری در زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ کشور از طریق مشارکت در تامین فضای استقرار، تامین تجهیزات و ارائه مشاوره‌های تخصصی، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منعقد شد.

او افزود: کارخانه نوآوری یکی از مهمترین بازیگران زیست بوم نوآوری پژوهشگاه است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال ایجاد است. 

معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی هدف از تاسیس کارخانه نوآوری را در اختیار قراردادن فضای اشتراکی کاری و افزایش موفقیت کسب و کارهای نوپا و کارآفرینی از طریق هم‌افزایی و شبکه سازی دانست و گفت: کارخانه نوآوری بستری است که کلیه اجزای موثر بر زیست بوم نوآوری مانند استارت آپ‌های مستقر در مرکز رشد، شتابدهنده، واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی و دانشگاهی در آن به دور هم جمع می‌شوند. 

او با اشاره به توافق‌نامه منعقد شده میان پژوهشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با تاسیس کارخانه نوآوری امید است بتوان فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه پژوهشگاه را با نیازهای صنعت هم راستا و تقویت نمود تا در محصولات تولیدی پژوهشگاه تاثیر گذار باشد.

قدمیان در ادامه گفت: این تفاهم‌نامه با توجه به فعالیت‌های بیش از چهار دهه پژوهشگاه و برخورداری از سرمایه‌های فکری و تجهیزات پیشرفته و برنامه‌های راهبردی که این مجموعه در دست اقدام دارد، می تواند در تسریع فرایند تجاری سازی اثرگذار باشد.

او درخصوص محورهای فعالیت این مرکز نوآوری افزود: این مرکز در حوزه‌های انرژی، مواد و سایر فعالیت‌های صنعتی مرتبط فعالیت خواهد کرد و سعی در کمک به توسعه کسب و کارهای دانش محور و همچنین شناسایی، جذب، حمایت و راه اندازی ایده‌های کارآفرین، با قابلیت تجاری سازی و اشتغال‌زایی و شتاب دهی به فعالیت‌های کسب و کارهای جوان و نوپا دارد.

معاون فناوری پژوهشگاه با بیان این که امروزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از استارت‎آپ‌ها در دنیا به بحثی جدی بدل شده است و از آنجا که ما تا مرحله توسعه فناوری پیش می‌‎رویم و تجاری‌سازی باید با همکاری شتاب‎دهنده‌ها و شرکت‎های دانش‌بنیان دنبال شود، گفت: در این راستا تاسیس یک مرکز نوآوری در پژوهشگاه را به‌منظور گسترش شبکه همکاری و تکمیل زنجیره تولید، تجاری‌سازی و عرضه فناوری به بازار در دستور کار خود قرار داده ایم.

انتهای پیام/ج.خ

پژوهشگاه مواد و انرژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.