برگزاری پنجمین مراسم بزرگداشت مقام علمی و معنوی محروم علامه طباطبایی در تبریز

صبح امروز پنجمین مراسم بزرگداشت مقام علمی و معنوی سید محمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی در حوزه علمیه حضرت، ولی عصر عجل الله تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، باقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در این مراسم گفت: علامه سید محمد حسین طباطبایی احیاگر مکتب نو صدرایی هستند و شخصیت علمی ایشان بسیار ناشناخته است و در برخی از حوزه‌های ما تفسیر المیزان ایشان متاسفاته وارد کتابخانه‌ها نشده است در حالیکه به آن نیاز داریم.

او  به فرمایش حضرت امام خمینی رحمة الله در مورد علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: امام فرمودند، ایشان در مقامی بودند که حتی به مرجعیت تقلید نیز می‌رسیدند در عین اینکه فقیه حکیم و آگاه به علوم اسلامی بودند، شخصیتی بودند که فلسفه اسلامی را در دوره معاصر احیا کردند و در این زمینه شاگردان بسیار خوبی پرورش دادند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام آذربایجانی استاد حوزه و دانشگاه در مورد مقام علمی علامه طباطبایی گفت: مقام کرامت و بزرگواری مرحوم علامه طباطبایی بسیار بالاست و دارای مجاهدت‌های علمی بسیار ارزشمندی هستند که تفسیر المیزان ایشان از بزرگترین منابع نیز به شمار می‌رود.

او  ادامه داد: علامه طباطبایی به پیروی از ملاصدرا، جامع بین برهان، قرآن و عرفان بود و نوآوری را ترویج می‌کرد و تفسیر المیزان ایشان اعجوبه‌ی علمی قرن ماست که باید صد سال بگذرد تا قدر آنرا بدانیم.

سید محمدحسین طباطبایی متولد ۱۲۸۱ در تبریز بود و در ۲۴ آبان ۱۳۶۰ در شهر مقدس قم دیده از جهان فرو بست. وی معروف به علامه طباطبایی روحانی، عارف، فیلسوف و نویسنده ایرانی و از مدرسان حوزه علمیه قم به‌شمار می‌آمد.

 

انتهای پیام/ش

پنجمین مراسم بزرگداشت مقام علمی و معنوی محروم علامه طباطبایی در تبریز برگزار شد

 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.