۶ نفر در کردستان بر اثر حوادث مربوط به گاز جان باختند

طبق اعلام شرکت گاز کردستان امسال ۶ نفر بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز و خفگی در اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن در نقاط مختلف این استان جان خود را از دست داده‌اند.

۶ نفر در کردستان بر اثر حوادث مربوط به گاز جان باختندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: طی سال جاری ۳۳ حادثه مربوط به گاز طبیعی در استان اتفاق افتاده که ۳۲ مورد آن انفجار و یک مورد خفگی بوده است.

او با اشاره به اینکه از این تعداد، یک مورد گاز گرفتگی در سنندج بود که ۲ نفر بر اثر آن فوت کردند، افزود: ۳۲ مورد دیگر انفجار و آتش سوزی بدلیل نشت گاز بود که چهار نفر کشته بر جای گذاشت.

فعله‌گری به فوت مادر و فرزند اهل روستای نوره بر اثر انفجار گاز اشاره کرد و یادآور شد: امسال یک زن در قروه و یک زن نیز در دهگلان بر اثر بی‌احتیاطی و انفجار و آتش سوزی ناشی از نشت گاز شهری جان باختند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان آمار بالای انفجار و آتش سوزی ناشی از نشت گاز را نگران کننده دانست و اضافه کرد: برخی مشترکان به نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گازسوز بی‌توجه بوده و به همین خاطر دچار صدمات جانی و مالی می‌شوند.

فعله‌گری به نکات ضروری برای جلوگیری از انفجار و آتش سوزی ناشی از نشت گاز اشاره کرد و گفت: استفاده از هر نوع سه راهی در آشپزخانه برای استفاده از وسایل گازسوز ممنوع است و هر وسیله گازسوز باید یک شیر مصرف و قطع کن جداگانه داشته باشد، در غیر این صورت خطر انفجار و آتش سوزی بسیار بالا است.

او استفاده از بست استاندارد را برای محکم کردن شلنگ وسایل گازسوز ضروری دانست و اظهار داشت: شلنگ این وسایل نیز باید مخصوص گاز طبیعی و از نوع پلاستیک فشرده باشد.

توصیه شده در موقع برگشت از مسافرت هنگامی که قصد دارید شیر اصلی گاز (بعد از کنتور) را باز کنید، ابتدا لازم است اطمینان حاصل کنید که شیرهای مصرف وسایل گازسوز بسته است، در غیر این صورت حتی اگر شیر مصرف یک وسیله باز باشد امکان بروز خطر وجود دارد.

شرکت گاز کردستان به ۵۲۳ هزارمشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ج

بی‌توجهی مشترکان به نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز عامل اصلی صدمات جانی و مالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.