محمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توطئه رژیم صهیونیستی این‌بار با ائتلاف‌سازی سیاسی علیه ایران

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال ائتلاف‌سازی سیاسی با کشور‌های عربی علیه ایران است.

رژیم صهیونیستیهادی محمدی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با اظهارکرد: رژیم صهیونیستی به شکل جدی از دهه‌های گذشته سیاست عادی سازی روابط با کشورهای عربی را دنبال می کرده و از طریق مناسبات پنهان و اطلاعاتی با این کشورها سطحی از  روابط را شکل داده است.

او افزود: شاید سابقه روابط و تعاملات رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی  به دهه نود میلادی برگردد. اکنون در شرایطی که معادلات منطقه تغییرکرده و رژیم صهیونیستی نگران وضعیت جدید خود است،  تلاش می کند از طریق  ایجاد عادی سازی روابط با کشورهای عربی و جلب اعتمادشان و در پیشبرد اهداف خود به عنوان یک سپر دفاعی از آنها استفاده کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: این سپر دفاعی در یک بخش، مسائل مالی _اقتصادی را  در برمی‌گیرد که رژیم صهیونیستی بتواند هزینه های حمله به مقاومت در فلسطین و لبنان را تأمین کند، این رژیم در بخش دیگری از لحاظ امنیتی تلاش می‌کند از توانمندی‌های کشورهای عربی  برای اقدامات جاسوسی و ضربه زدن اطلاعاتی و امنیتی به ایران و نیرو‌های مقاومت اسلامی  در لبنان و فلسطین استفاده کند.

محمدی افزود: هدف بعدی رژیم صهیونیستی پس از عادی سازی روابط  با کشورهای عربی مربوط به ایجاد نوعی ائتلاف‌سازی سیاسی با آنها  در مقابل جمهوری اسلامی ایران است. روابطی که اخیراً  نیز شاهد آن بودیم، اعزام هیئت‌های ورزشی به امارات  ،دوحه و بحرین  نیز از این دست تلاش های  رژیم صهیونیستی است که انجام می شود.

کارشناس مسائل منطقه گفت: هدف مهم رژیم صهیونیستی برای نفوذ در منطقه،  عادی‌سازی افکار عمومی در کشورهای عربی است که تمایل زیادی برای پذیرش  روابط با این رژیم ندارند. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از طریق  گسترش تعاملات با کشور‌های عربی چهره مناسبی را از خود ارائه دهد و روابط امنیتی _اطلاعاتی، سیاسی و اقتصادی را در لایحه‌های پنهان این مناسبات قرار دهد.

او در پایان خاطر نشان کرد: اعزام هیئت‌های ورزشی و پزشکی برای نشان دادن چهره مناسب از این رژیم و پذیرش افکار عمومی این کشورهاست و  مشارکت در سمینار‌ها و یا کنفرانس‌های سیاسی – امنیت و دفاعی و امثال اینها از سوی رژیم صهیونیستی استحکام بخشیدن به بخش‌های پنهان روابط است که تلاش می‌کنند به نحوی علنی شود.


بیشتر بخوانید:هراس رژیم صهیونیستی از سخنان اخیر دبیرکل انصارالله یمن


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار