جدیدترین گزارش از وضعیت ناگوار کودکان یمنی/۱۰۰ هزار کودک سالانه جان می‌بازند

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از جان باختن سالانه یکصد هزار کودک یمنی در اثر تداوم تجاوزگری عربستان علیه یمن و محاصره همه جانبه این کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت که یکصد هزار کودک یمنی سالانه در اثر تداوم حملات ائتلاف سعودی و محاصره همه جانبه یمن و شیوع بیماری‌های واگیردار ناشی از محاصره و ویرانی تاسیسات زیربنایی این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: در نتیجه حملات هوایی مستقیم جنگنده‌های سعودی ۷۲۰۰ کودک به قتل رسیده یا زخمی شده اند. بیش از ۸۰۰ کودک نیز دچار معلولیت شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در ادامه گفت: حدود دو میلیون و دویست هزار نفر به بیماری وبا مبتلا شده اند که ۳۷۵۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند. ۳۲ درصد از مبتلایان، کودک هستند.

جدیدترین گزارش از وضعیت ناگوار کودکان یمنی/۱۰۰ هزار کودک سالانه جان می‌بازند

وی تصریح کرد: ۳۴ هزار و ۵۲۰ مورد ابتلا به بیماری حصبه گزارش شده است که ۲۷۳ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند. ۶۵ درصد از مبتلایان، کودک هستند.

این سخنگو گفت: شمار مبتلایان به بیماری دیفتری ۴۵۰۰ نفر است که ۲۵۳ نفر از آن‌ها جان باخته اند و کودکان زیر پنج سال حدود ۱۶ درصد مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دو میلیون و ۹۰۰ هزار کودک زیر پنج سال یعنی ۵۵ درصد از مجموع پنج میلیون و چهارصد هزار کودک، دچار سوء تغذیه هستند و ۴۰۰ نفر از آن‌ها نیز با سوء تغذیه شدید دست به گریبان هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی گفت: ۸۶ درصد از کودکان زیر پنج سال از یکی از انواع کمبود آهن رنج می‌برند و ۴۶ درصد از کودکان نیز دچار لکنت زبان هستند. ۸۰ هزار کودک هم دچار اختلالات روحی به علت غرش هواپیما‌ها و صدای انفجار موشک‌ها هستند.

یوسف الحاضری تصریح کرد: شش کودک تازه متولد شده در هر دوساعت به خاطر نامناسب بودن خدمات مراقبت پزشکی جان خود را از دست می‌دهند. ۶۵ کودک زیر پنج سال از مجموع از یکهزار کودک نیز به خاطر یکی از بیماری‌ها جان می‌بازد.

این مقام یمنی گفت: ۴۲ هزار بیمار از بین ۳۲۰ هزار بیمار ناتوان از درمان در خارج از یمن به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعا جان باخته اند که کودکان ۳۰ درصد آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: ۱۲ میلیون کودک یعنی همه کودکان یمن نیاز به کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی دارند و این درحالی است که ۵۱ درصد از تاسیسات بهداشتی و پزشکی به خاطر تجاوزگری و محاصره به طور کلی یا جزئی از فعالیت باز مانده اند و همین امر نیز به طور مستقیم بر امر مراقبت از کودکان تاثیر منفی گذاشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار