آغاز مذاکرات رسمی ژاپن و کره جنوبی از ماه آینده

توکیو و سئول به منظور بهبود روابط دو کشور که مدت‌هاست دچار تنش شدید شده، اعلام کردند مذاکرات رسمی را از ماه آینده آغاز می‌کنند.

آغاز مذاکرات رسمی ژاپن و کره جنوبی برای بهبود روابط از ماه آیندهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژاپن و کره جنوبی امروز توافق کردند که مذاکرات رسمی مقامات دو کشور از ماه آینده آغاز شود. این اقدام گامی در جهت بهبود روابط تیره دو کشور همسایه در چند دهه گذشته است.

این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که سئول روز گذشته در آخرین لحظات اعلام کرد به «پیمان امنیتی» مشترک با توکیو که امروز شنبه پایان می‌یافت پایبند می‌ماند. امروز، کره جنوبی این حرکت خود را پس از ماه‌ها وخیم‌تر شدن روابط با ژاپن به عنوان «پیشرفت» اعلام کرد.

با این حال، بنا به نوشته رویترز، هیچ کدام از دو طرف نشانه‌ای از تغییر بنیادین در موضع خود ارائه نکرده‌اند.

رابطه سیاسی و اقتصادی ژاپن و کره جنوبی به دنبال یک سلسله رویداد‌ها مانند مصادره اموال شرکت‌های ژاپنی در کره جنوبی به اتهام استثمار کارگران کره‌ای در دوران جنگ جهانی دوم، محدودیت‌های اعمال شده از سوی ژاپن برای صادرات مواد اولیه دارای فناوری‌ بالا به توکیو و تاکید کره جنوبی بر تمدید نکردن پیمان امنیتی با سئول، دچار تنش شده است.

گفته می‌شود به علت تنش‌های سیاسی و تجاری دامنه‌دار کنونی، روابط کره جنوبی و ژاپن پس از عادی‌سازی روابط در سال ۱۹۶۵، در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار