متقی:

مدیریت به معنای شعار نیست، بلکه به معنای حل مسئله است

استاد دانشگاه با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند نقش پررنگی در تشدید آشوب‌ها داشته باشند،گفت: مدیریت به معنای شعار نیست، بلکه به معنای حل مسئله است.

قدرت‌های بزرگ نقش خود را در برابر آشوب از دست دادندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم متقی استاد دانشگاه در نشست تخصصی "فراگیرسازی آشوب‌ها از عراق، لبنان تا ایران؛ انگیزه‌ها و اهداف" که عصر امروز در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد گفت: ابتدا باید پرسید ما در چه فضای منطقه‌ای زندگی می‌کنیم؟ منطقه در حال حاضر آشوب زده است، در مناطق آشوب زده ساختار امنیت منطقه‌ای وجود ندارد. از طرفی ما باید دولت قوی‌تری تشکیل بدهیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ نقش خود را از دست داده‌اند، افزود: اینگونه قدرت‌ها امکان کنترل حوادث را ندارند، تغییر در ترکیب جمعیتی از عوامل آشوب به شمار می‌آید، به طور مثال شهرک‌هایی در اطراف تهران از جمله کرج و ملارد وجود دارند که نمونه بارز آن هستند.

متقی با اشاره به اینکه آشوب از منطقه‌ای به منطقه دیگری گسترش پیدا می‌کند، تصریح کرد: تراکم جمعیت یکی از عوامل ایجاد آشوب‌ها و میزان آسیب‌های اجتماعی نیز در کشور‌های منطقه مشهود است.

او افزود: وزیر اطلاعات آشوب‌های اخیر در مورد اصلاح سهمیه بندی بنزین را پیش بینی کرده بود و حتی در آخرین جلسه هیئت دولت با رئیس جمهور مجادله کرد.

این استاد دانشگاه با بیان این که آمریکایی‌ها به همراه هم‌پیمانان منطقه‌ای خود به دنبال این هستند که دولتی محافظه کار در عراق و لبنان روی کار بیاید محافظه کارانی که بتوانند جامعه را کنترل کنند، بیان کرد: در حال حاضر ایالات متحده آمریکا، عربستان و اسرائیل یک تهدید مرکب منطقه‌ای علیه ایران و جریان مقاومت ایجاد کرده‌اند و از طرفی یکی از گزینه‌های تهدید آن‌ها انجام اقدام نظامی است چنان که دیدیم در سال ۲۰۰۶ تحرکاتی را علیه حزب الله انجام دادند، ولی این اقداماتشان پرهزینه و کم سود بود.

متقی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند نقش پررنگی در تشدید آشوب‌ها داشته باشند، یادآور شد: مدیریت به معنای شعار نیست بلکه به معنای حل مسئله است، از طرفی متاسفانه اصول گرایان در برابر مسائل جامعه منفعل و غیر فعال هستند و اصول گرایی در دوره آقای روحانی بسیار ضعیف شده و این شانس ایشان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار