کرزی: حکومت افغانستان نباید به بهانه آتش بس با روند صلح مخالفت کند

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: کاهش خشونت ها برای موفقیت روند صلح حتمی است و دولت نباید به بهانه آتش بس با این روند مخالفت کند.

کرزی: حکومت افغانستان نباید به بهانه آتش بس با روند صلح مخالفت کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهوری سابق افغانستان اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با حضور وی و برخی از بزرگان سیاسی در نشست صلح چین مخالفت کرده است.

وی اظهار داشت که اشرف غنی از او خواسته است در نشستی که قرار است پیرامون صلح افغانستان در چین برگزار شود شرکت نکند و او به دلیل مخالفت رئیس جمهور در این نشست شرکت نخواهد کرد.

کرزی افزوده است که اشرف غنی با شرکت برخی دیگر از بزرگان سیاسی در نشست صلح چین نیز مخالفت کرده اما وی بر حضور دیگر رهبران سیاسی تاکید دارد.

نشست صلح افغانستان میان گروه طالبان و نمایندگان دولت افغانستان و برخی سیاسیون این کشور قرار بود ماه گذشته در چین برگزار شود اما به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد. هنوز تاریخ برگزاری این نشست مشخص نیست اما دولت تاکید دارد که شرکت کنندگان این نشست باید از دولت نمایندگی کنند.

کرزی همچنین با استقبال از اظهارات جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره روند صلح با طالبان تاکید کرد: حکومت افغانستان نباید تحت هیچ عنوانی در برابر صلح مانع ایجاد کند.

رئیس جمهور سابق افغانستان بیان داشت: کاهش خشونت ها از سوی آمریکا، طالبان و حکومت افغانستان برای موفقیت روند صلح حتمی است و حکومت افغانستان نباید به بهانه آتش بس با این روند مخالفت کند.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که به دنبال توافق جدید با گروه طالبان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار