کارگردان نمایش «سوختن» در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رسانه‌ای برای تبلیغات درحوزه تئاتر وجود ندارد

آرا گفت:متاسفانه رسانه‌ای برای تبلیغات در حوزه تئاتر وجود ندارد و همین سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود.

علیرضا آرا طراح و کارگردان نمایش «سوختن» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای این نمایش گفت:متن نمایشنامه «سوختن» را مهرداد کوروش نیا با نگاهی به رمان «مفتش و راهبه» کاری از کالین فالکنر به ترجمه جواد سید اشرف نوشته است.

وی با بیان اینکه کوروش نیا بر اساس این رمان نمایشنامه را تنظیم و برای صحنه آماده کرده است، گفت: این نمایش در حدود ۷۰ دقیقه اجرا دارد. نمایش «سوختن» نمایشی عاشقانه و کلاسیک محسوب می شود که با کمی تغییرات به روز شده است.

آرا با اشاره به اینکه داستان نمایشنامه «سوختن» بسیار جذاب است، گفت: پیش از این مهرداد کوروش نیا نمایشنامه «سوختن» را نوشته بود و قصد داشتیم شش سال پیش این نمایشنامه را با کارگردانی مهرداد کوروش نیا روی صحنه ببریم، ولی آن زمان شرایط اجرای نمایش فراهم نشد, بعد از آن از مهرداد کوروش نیا خواستم متن نمایشنامه را به من بدهند تا به اجرا ببرم .

وی افزود: برای اجرای نمایش «سوختن» حدود سه ماه تمرین کردیم و اکنون این نمایش در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. متاسفانه به دلیل قطع اینترنت راه‌های تبلیغاتی بسته شده است. با توجه به اینکه پیش فروش بلیت نمایش برای چهار روز نخست قبل از قطع اینترنت بوده، فروش بلیت بسیار خوب بود و مخاطبان بسیاری برای تماشای نمایش آمدند، اما در شرایط فعلی استقبال  خوب نیست.

آرا با اشاره به اینکه در تئاتر غیر از فضای مجازی، محلی برای تبلیغات نمایش‌ها نداریم، بیان کرد: در تبلیغات نمایش‌ها نمی‌توان به بروشور و پوستر‌های تبلیغاتی تکیه کرد، زیرا تعداد سالن‌های نمایشی زیاد و پراکندگی مخاطب بیشتر شده است به همین دلیل ما به یک رسانه جدی و قوی برای تبلیغات نیاز داریم، متاسفانه رسانه‌ای برای تبلیغات در حوزه تئاتر وجود ندارد و همین سبب بروز مشکلات بسیاری می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر تماشاگران از طریق سایت‌های فروش بلیت به خرید بلیت نمایش اقدام نمی‌کنند و دیگر برای تهیه بلیت به گیشه‌ها مراجعه نمی‌کنند, حتی بسیاری از مخاطبان نمی‌دانند که هنوز هم می‌توان از طریق گیشه بلیت تهیه کرد و اگر هم از این موضوع مطلع باشند، برای خرید بلیت ریسک نمی‌کنند تا با نبود بلیت مواجه شوند.

کارگردان نمایش «سوختن» درباره انتخاب بازیگران نمایش اظهار کرد: کارگردان و طراح از گروه خودمان هستند و چند سالی است که با یکدیگر همکاری داریم. بازیگران نمایش «سوختن» از افراد گروه نبودند، ولی بازیگرانی بودند که من همیشه کارهایشان را دوست داشتم و به نظر من به شخصیت‌های نمایش نزدیک بودند.

مجتبی پیرزاده، سوگل خلیق، میثاق زارع، مصطفی پروین، بازیگران نمایش هستند. علیرضا آرا و علیرضا اولیایی طراح و کارگردان و شبنم مقدمی تهیه کننده نمایش «سوختن» هستند.

گفتنی است نمایش «سوختن» از تاریخ ۲۶ آبان تا ۲۶ آذر هر شب ساعت ۱۹:۱۵ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به اجرا می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار