هشدار تیم «ثبات و همگرایی» به کمیسیون انتخابات:

آرای تقلبی باطل نشود اعتراضات گسترده مردمی راه اندازی خواهد شد/ با کسب 52 درصد آرا برنده انتخابات هستیم

اعضای ارشد تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله هشدار دادند که اگر تا سه روز آینده 300 هزار رای تقلبی باطل اعلام نشود تظاهرات گسترده مردمی راه اندازی خواهد شد.

 

آرای تقلبی باطل نشود اعتراضات گسترده مردمی راه اندازی خواهد شد/ با کسب 52 درصد آرا برنده انتخابات هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله به کمیسیون انتخابات افغانستان هشدار داد که اگر تا روز شنبه هفته آینده، 300 هزار رای تقلبی را باطل اعلام نکند، این تیم اقدامات بازدارنده ای را در برابر تقلب روی دست خواهد گرفت.

عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون اول تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در گردهمایی هواداران حزب جنبش ملی در کابل اظهار داشت: کمیسیون انتخابات باید سه دسته از آرای انتخابات ریاست جمهوری که بیش از 300 هزار رای را شامل می شود از سوی شرکت درملوک (مسئول سیستم دیتابیس دستگاه های بایومتریک) بی‌اعتبار خوانده شده را باطل اعلام کند.

به گفته وی، اگر آرای تقلبی یاد شده باطل اعلام شود، تیم ثبات و همگرایی حدود 52 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری را از آن خود خواهد کرد؛ به همین دلیل کمیسیون انتخابات از سوی ارگ ریاست جمهوری تحت فشار قرار گرفته و قادر نیست آرای یاد شده را باطل اعلام کند.

وی تاکید کرد که اگر این آرا باطل اعلام نشود، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» اعتراضات گسترده مردمی راه اندازی خواهد کرد.

عنایت‌الله بابر فرهمند هواداران این تیم انتخاباتی را برای پیوستن به جمع معترضین که در هفت ولایت با مسدود کردن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات مانع پروسه بازشماری آرا شده‌اند تشویق کرد.

اسد الله سعادتی، معاون دوم تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز طی سخنانی تاکید کرد که محاسبه آرای تقلبی برای این تیم قابل قبول نخواهد بود و موج گسترده‌یی از اعتراضات مردمی با راه خواهد افتاد که ممکن است مدیریت آن از کنترل رهبران تیم ثبات و همگرایی نیز خارج شود.

وی افزود: کمیسیون انتخابات با وارد کردن آرای تقلبی به پروسه بازشماری آرا، روند انتخابات را منحرف کرده است و تیم ثبات و همگرایی برای بازگرداندن این پروسه به مسیر اصلی آماده گفتگو با کمیسیون است.

پیش از این تیم انتخاباتی عبدالله اعلام کرده بود که ۱۳۷۶۳۰ رای قرنطینه شده در دستگاه‎‌های شناخت بایومتریک، ۱۰۲۰۱۲ رای خارج از زمان انتخابات– پیش از ۷ صبح ۶ میزان/ مهر و پس از ۵ عصرهمان روز – عکس از روی عکس و عکس‌های تکراری که به دلیل تعیین معیار تفکیک غیر استاندارد هنوز تصفیه نشده اند و دستگاه‌ها و کارت‌های گم شده که بالغ بر ۷۰۰ عدد می‌ رسد، آرای تقلبی می باشند که باید ابطال گردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار