در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فوتی‌های ناشی از آنفلوانزا دچار بیماری زمینه‌ای بودند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سازمان جهانی بهداشت جلسه‌ای برگزار کرده است تا تمام موارد بیماری آنفلوانزا به طور دقیق کنترل و رصد شود.

 آنفلوانزا صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع آنفلوانزا در این استان اظهار کرد: شیوع بیماری آنفلوانزا ۳ هفته زودتر از سال‌های قبل آغاز شده است و ما تمام موارد بیماری آنفلوانزا را کنترل و رصد می‌کنیم.
 
او ادامه داد: باوجود اینکه مراجعه به مراکز بهداشتی و درمان افزایش پیدا نکرده است، اما افراد به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و ما نمونه گیری تمام بیماران را انجام داده ایم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: در طول این مدت ۱۰ نفر از کسانی که جواب آزمایش آنفلوانزا آن‌ها مثبت است، فوت کرده‌اند که ۹ نفر از این افراد افرادی بودند که دچار بیما‌ری‌های زمینه‌ای یا متابولیک بوده و یک کودکی که دچار تشنج شده است.
 
صومی تصریح کرد: در خصوص بیماری آنفلوانزا سازمان جهانی بهداشت جلسه‌ای را در هفته گذشته برگزار کرده است تا تمام موارد این بیماری به طور دقیق کنترل، پایش و رصد شود.
بیشتر بخوانید: بخور نخورهای تغذیه‌ای مبتلایان به آنفلوانزا
او گفت: شدت بیماری زایی این نوع آنفلوانزا بیشتر از انواع سال‌های گذشته است و این عارضه از نوع H۱N۱ و با سال‌های گذشته نوعش متفاوت است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: اگر افراد دچار سرماخوردگی شدید و آنفلوانزا شده اند سریعا به پزشک مجرب مراجعه و زمان درمان را از دست ندهند.
 
صومی گفت: بروز تب زیاد، تب شدید عضلانی، سرفه، درد سینه و بی اشتهایی از جمله علائم بیماری آنفلوانزا از نوع H۱N۱ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهاب جلیل پور
۲۳:۲۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
جالبه بیماری آنفلوآنزا مخصوصا تو استان آذربایجان شرقی به طور بی سابقه ای شیوع کرده و 50،60نفری جانشان را از دست دادند.استفاده از ماسک به وسیله افراد زیادتر از معمول به چشم میخوره
اونوخ نمیدونم چرا واکنش و بازتاب خاصی در کشور نداره،دیده نمیشه اهمیتی بدن
آخرین اخبار