مبارزه با کرم گلوگاه در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات انار فردوس

مبارزه به زراعی و مکانیکی با کرم گلوگاه انار امسال در ۲هزار و ۴۹۴هکتار از باغ‌های انار خراسان جنوبی انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  عصمتی پور ، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مبارزه بیولوژیک را از دیگرمبارزه به زراعی و مکانیکی با کرم گلوگاه در باغ‌های انار اقدامات این سازمان برای مقابله با این آفت عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود دو انسکتاریوم در شهرستان‌های فردوس و سربیشه در سطح ۵۰ هکتار و توزیع ۳۰۰هزار تریکوکارت در باغات استان انجام شد.

او  اعتبار هزینه شده در مبارزه بیولوژیک را ۴۳۰میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این آفت هرساله در صورت مبارزه نکردن خسارتی بین ۲۵تا۳۰ درصد به محصول وارد می‌کند.

عصمتی پور مبارزه به زراعی شامل شخم، هرس و کوددهی، مبارزه مکانیکی شامل جمع آوری انار‌های آلوده و بقایای گیاهی در طول فصل و پایان فصل و انهدام آن‌ها و پرچم زدایی تاج انار و مبارزه بیولوژیک شامل رهاسازی زنبور تریکوگراما در باغات انار را بهترین روش‌های مبارزه با این آفت عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه، خوسف و سربیشه تولیدکننده محصول انار در استان هستند.

او اختصاص یک کارشناسی ناظر گیاه پزشکی در شهرستان‌های تولیدکننده انار مخصوص رصد، پایش، آموزش و اطلاع رسانی در مورد آفات انار به باغداران، نصب دستگاه دیتالاگر برای تعیین زمان ظهور آفت در مناطق آلوده از نظر دمایی و رطوبتی، توزیع بورشور و اطلاعیه بین باغداران و برگزاری ۱۶کلاس آموزشی برای باغداران را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی برایمبارزه با این آفت است.

سطح زیر کاشت انار در خراسان جنوبی ۴هزار و ۴۳۲هکتار است.

انتهای پیام/ک

مبارزه به زراعی و مکانیکی با کرم گلوگاه در باغ‌های انار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.