معاون دانشگاه سمنان:

درخشش جهانی دانشگاه سمنان در علم فیزیک

سیف‌الله سعدالدین گفت: دانشگاه سمنان بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰ در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا در حوزه علوم فیزیک قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیف‌الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: در این رتبه بندی ۳۱ دانشگاه ایرانی در چهار شاخه علمی علوم زیستی، علوم فیزیکی، روانشناسی، و علوم بالینی و سلامت قرار دارند که دانشگاه سمنان با کسب رتبه جهانی ۶۰۱-۸۰۰ در حوزه علوم فیزیکی در جمع برترین‌های این رشته در دنیا قرار گرفت.

او با بیان اینکه دانشگاه سمنان بر اساس این رتبه‌بندی در علوم فیزیکی در بین ۳۱ دانشگاه ایرانی رتبه دوازدهم را کسب کرد، افزود: این دانشگاه توانست بالاتر از دانشگاه‌های شهید بهشتی، صنعتی شریف و تهران قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: دانشگاه پرینستون از آمریکا، موسسه فناوری کالیفرنیا از آمریکا، دانشگاه کمبریج از انگلستان، دانشگاه استانفورد از آمریکا، دانشگاه هاروارد از آمریکا، موسسه فناوری ماساچوست MIT از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، موسسه فناوری زوریخ سوئیس، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه شیکاگو از آمریکا جزو ۱۰ دانشگاه برتر دنیا در رده‌بندی تایمز ۲۰۲۰ حوزه علوم فیزیکی قرار گرفتند.

گفتنی است، بر اساس رتبه بندی سال ۲۰۱۹ دانشگاه لایدن هلند، دانشگاه سمنان نخستین بار در جمع ۹۶۳ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته بود و این دانشگاه از نظر علمی و پژوهشی رتبه یازدهم کشور را دارد.

شایان ذکر است، در این دانشگاه ۱۳ هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند و حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی دارد.

انتهای پیام / ر

جزئیات درخشش دانشگاه سمنان در علم فیزیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.