تصمیم هوآوی برای شکایت از کمیسیون فدرال ارتباطات

هوآوی قصد دارد از یک نهاد دولتی در آمریکا به جرم ایجاد محدودیت‌های گسترده تجاری شکایت کند.

تصمیم هوآوی برای شکایت از کمیسیون فدرال ارتباطاتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد فصل جدید از درگیرهای تجاری و سیاسی بین چین و آمریکا در حال شکل‌گیری است. غول فناوری چینی هوآوی قصد دارد به دلیل محدودیت‌های تجاری گسترده از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC)، از این نهاد دولتی در آمریکا شکایت کند.


بیشتر بخوانید: هوآوی تبلت جدید خود با نام MatePad Pro را معرفی کرد + تصاویر


جنگ تجاری بین آمریکا و چین اگرچه با سیاست‌های غلط اقتصادی دونالد ترامپ آغاز شد ولی به نظر می‌رسد حالا با گسترده‌تر شدن ابعاد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی بسیاری در این کشور به دنبال تحت فشار قرار دادن شرکت‌های فناوری چینی و به ویژه هوآوی هستند. نهادهای دولتی آمریکایی مانند کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا(FCC) به دلیل داشتن لابی‌های گسترده ارتباطی با نهادهای بین‌المللی مانند صندوق جهانی پول، این سازمان‌ها را به سمت قطع ارتباط با هوآوی سوق می‌دهند. 

تصمیم هوآوی برای شکایت از کمیسیون فدرال ارتباطات

هوآوی از کمیسیون فدرال ارتباطات شکایت می‌کند

وکلای هوآوی به تازگی از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای ایجاد محدودیت‌های تجاری نه تنها با شرکت‌های آمریکایی بلکه با دیگر شرکت‌‌ها و نهادهای بین‌المللی شکایت کردند. هوآوی این چنین رفتاری از سوی مقامات آمریکایی را کاملا غیرقانونی دانسته و خواستار برداشتن هرگونه محدودیت تجاری شده است. کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در واکنش به شکایت هوآوی و صحبت‌های مطرح شده در مورد این نهاد اعلام کرد: "ما معتقدیم هوآوی با تجهیزات و شبکه‌های ارتباطی خود در آمریکا از شهروندان این کشور جاسوسی کرده است و اگر اقدامات امنیتی ما نبود نفوذ فناوری‌ها متعلق به هوآوی سراسر آمریکا را در خطر جدی قرار می‌داد."

کارشناسان معتقدند، احتمالا هوآوی اهداف خاصی در در کنار توسعه زیرساخت‌های خود در آمریکا دنبال می‌کرده ولی هرگز نمی‌توان با قاطعیت در مورد این مسائل صحبت کرد زیرا هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر جاسوسی هوآوی در آمریکا وجود ندارد. بر اساس آنچه در روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شده است، دادگاهی در نیوئورئال مسئول بررسی شکایت هوآوی از FCC است و احتمالا این جلسه دادگاه هفته آینده برگزار می‌شود. 

تصمیم هوآوی برای شکایت از کمیسیون فدرال ارتباطات

شکل‌گیری چنین مسائلی، افق بهتر شدن روابط تجاری فی مابین بین چین و آمریکا را تیره‌تر از گذشته می‌کند و سبب می‌شود آسیب‌های مالی سنگین به هردو طرف وارد شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.