بلاتکلیفی برخی جاماندگان یارانه بنزین/ تکلیف کسانی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند، چیست؟

جاماندگان طرح یارانه بنزین تا ۱۲ آذرماه فرصت اعتراض دارند این در حالی است که عده‌ای هنوز پیامک کد رهگیری برایشان ارسال نشده و بلاتکلیف هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شش روز از مهلت خانوار‌هایی که مشمول طرح یارانه بنزین نشده‌اند می‌گذرد و عده‌ای از این خانوار‌ها مراتب اعتراض خود را نسبت به دریافت نکردن کد رهگیری به رسانه ابراز کرده‌اند.

فرایند کار ثبت نام چند مرحله‌ای است و در صورتی که کد رهگیری برای سرپرستان خانوار جامانده ارسال نشود امکان تکمیل ثبت نام وجود ندارد.

خانم غلامی که خود را سرپرست خانوار معرفی می‌کند یکی از جاماندگان یارانه بنزین است می‌گوید: هفته گذشته با کد دستوری ستاد #۶۳۶۹* ثبت نام کردم و بعد از ۴۸ ساعت کد رهگیری دریافت نکرده ام و همین کار را مجدد تکرار کرده و پیغام سامانه این بوده که «کد ارسالی تکراری» است.

بلاتکلیفی برخی جاماندگان یارانه بنزین/ پیامکی که با اعصاب مردم بازی می‌کند

وی با ناراحتی ابراز می‌کند که در سایت‌ها به نقل از سخنگوی طرح معیشت خوانده است که «افرادی که درخواست تکراری ثبت کنند، به منزله حذف آن خواهد بود». صدای ما را به گوش مسئولان برسانید. با اعصاب مردم بازی نکنند. تکلیف ما که کد رهگیری دریافت نکرده‌ایم، چیست؟ چه کسی پاسخ می‌دهد؟

همچنین فرد دیگری در این رابطه عنوان می‌کند: روز چهارشنبه هفته گذشته کد ملی خود را با کد دستوری اعلامی ارسال کرده، اما تاکنون پیامک کد رهگیری دریافت نکرده است. نمی‌دانم چه باید بکنم. ثبت‌نام تا ۱۲ آذرماه فرصت دارد. مسئولان وزارت رفاه حضوری پاسخگو نیستند و صدای ما به جایی نمی‌رسد. ایرادی ندارد بیایند همه حساب و کتاب ما را بررسی کنند. در حال حاضر تکلیف جاماندگان چه می‌شود؟

در حال حاضر موارد متعدد مشابهی وجود دارد که تاکنون موفق به دریافت کد رهگیری نشده‌اند که نیاز است اقدامی برای آن‌ها صورت بگیرد. این موضوع قابل قبول نیست که در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی برخی خانوار‌ها که در طرح یارانه بنزین ناعادلانه حذف شده‌اند، نتوانند اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند و برای آن‌ها حداقل‌های اعتراض نیز فراهم نشود.

طبق اعلام سخنگوی ستاد طرح معیشتی بنزین ثبت‌نام از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* جاماندگان تا ۱۲ آذرماه فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند، با این وجود برای عده‌ای کد رهگیری ارسال نشده است، در صورتی که زمان پایان بپذیرد، تکلیف آن‌ها چیست؟ آیا نقص سامانه و مشکلاتی از این قبیل منجر به حذف ناعادلانه عده‌ای از ثبت‌نام یارانه بنزین می‌شود که باید در این زمینه مسئولان پاسخ بدهند.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد طرح معیشت بنزین در این رابطه  می‌گوید؛ سرپرستانی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند منتظر پیامک باشند. در این زمینه نگرانی وجود ندارد. پیامک برایشان ارسال خواهد شد.

وی پیشتر نیز گفته بود واحد USSE موظف به ارسال پیامک است و تا زمانی که گزارش تحویل پیامک برای کل افراد ثبت نشود، ارسال پیامک ادامه می‌یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود کد ملی 0046600205
۱۲:۱۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
چرا یارانه بنزین به من نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام اینجانب یک کارگر ساده هستم که در حال حاضر هم مدت طولانی است که بیکار شده ام و هیچ درآمدی ندارم،خانه‌وماشین هم ندارم ،ولی نه معیشتی حمایت دولت برایم واریز کرده اند و نه حتی یارانه بنزین نگرفته ام ، پس تکلیف من چه میشود. قبلا هم درسایت*6369کد ملی و شماره تلفن همراه خودم را ثبت کرده ام لیکن هنوز هیچ خبری نشده است
Iran (Islamic Republic of)
محمد اقارضایی گوغری
۲۲:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید بنده شغل ازاد بودم در دانشگاه پولهای واریز که سپرده اینجانب بود از دانشجوها بوده که رمز دوم نداشتن به کارت بنده واریز میشدن و سریع به حساب دانشگاه واریز میشد من طبق دستور دانشگاه و کار دانشجو راه بیفتتد این کار انجام میدادم وگرنه درامد من اینقدر نبوده که شماها محاسبه کردین کار کرد حساب از من گرفتین
Iran (Islamic Republic of)
رضا اسفندیاری
۱۱:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
باعرض سلام وخسته نباشید :جا مانده معیشت چی شد منظورم سال ۹۸ هست :بنده در سال ۹۸ معیشتی دریافت نکردم خواهشمندم راهنمایی فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
لطیف براهوی بایان
۲۲:۰۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام ثبت نام کردیم تاالان خبری نیست چکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا شهبازی
۱۶:۳۰ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام من ثبت نام کردم ولی متاسفانه نیومد برام چ کار کنم اگ کسی میدونه راهنمای کنه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فردین جلالوند
۲۱:۴۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام من کد رهگیری را دریافت کردهام ولی نتوانستم ثبت بکنم حالا باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
هرمزاحمدیان
۱۳:۵۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
منزل ندارم مستعجرم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۳۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
با سلام
اینجانب با اینکه کد رهگیری دریافت کرده ام اما در 4 روز گذشته هرچه در سایت ثبت نام می کنم وکلید نهایی ثبت اعتراض را می زنم پیام می دهد که" خطا در ثبت اعتراض، لطفا دوباره کلید ثبت اعتراض را کلیک کنید" در این مدت بیش از صدبار مراحل را طی کردم اما باز همین پیام می دهد لطفا پیگیری کند.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۳۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
فردا آخرین مهلته برای ما هم کد رهگیری نیومده تو رو خدا یه مسئول جواب بده چیکار کنیم پدر من مستمری بگیره با ماهی 610 هزار تومان، ما باید چی کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۵۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
پدر من کارگر ساده هست ، دو بار هم اعتراض خودش رو ثبت کرده ، اما هنوز کد رهگیری براش نفرستادن . از باشگاه خبرنگاران جوان خواهشمندیم این مشکل مردم رو پیگیری کنند تا مسولان پاسخگو باشند . وگرنه حق خیلی از نیازمندان واقعی تضعیف میشه.... چرا هیچکس جواب این مشکل مردم نیازمند رو نمیده در صورتی که فقط تا فردا فرصت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
من چهار روز پیش ارسال کردم کد نیومده بهم yjc لطفا یه پیگیری انجام بدید. تو رو خدا زودتر حداقل زمان رو بگید تمدید کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسن قربانی
۱۶:۲۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
من کد ملی رو زدم اما تا امروز که۱۱ آذر هست برام کد نیونده تکلیف ما چیه .؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام بازنشسته فرهنگی هستم اخروقت روزاول کد ملی به*6369#ارسال کردم کدپیگیری نیامد بعداز36ساعت دوباره فرستادم بازهم تاامروز 9/9/98 کدپیگیری نیامده چه کار بایدکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
عظیم
۱۵:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
برای من هم وچند نفر دیگر که می شناسم هم کد رهگیری نیامده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
تو روخدامن هم از روز اول دارم این کد می فرستم ولی هنوز هیچ کردی برام نیومدهتوروخدا بگید ما چیکار کنیم به کی بگیم دردمان به خدا شوهر من یه کارگر ساده است
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام اخروقت روزاول کد ملی به*6369#ارسال کردم کدپیگیری نیامد بعداز36ساعت دوباره فرستادم بازهم تاامروز 9/9/98 کدپیگیری نیامده چه کار بایدکرد؟ لازم به ذکر میباشد رزمنده هستم ومعلول بهزیستی نیزدارم.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۳:۳۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
چرا خانوادگی محاسبه میکنید در صورتی که افراد برای خودشون مستقل زندگی میکنند.
لطیا امکان این را میسر کنید که هر شخصی برای خودش مستقل هم یارانه معیشتی بگیره و همینطوی یارانه اولیه.
لطفا بررسی کنید.

از باشگاه خبرنگاران خواهشمندم مساله یارانه را به شدت و جدیت پیگیری کنید که افرادی که به صورت مجرد زندگی میکنند و نمیتونن تشکیل خانواده بدن به هر دلیلی بتونین حقوق خودشون از یارانه ها را مجزا دریافت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
برای بیش از 90درصد متقاضیان ( کد رهگیری) نفرستاده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
اره والا درستش کنید برا منم نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
اگه دولت صادقانه میگفت کمبود بودجه داریم مردم کمک کنید همه کمک میکردن. نیازی نبود چیزی گرون کنند