کتابخانه‌های جنوب کرمان توسعه می‌یابد/ آمار کتابخوانی در کشور خیلی کم است

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش داریم کتابخانه‌های جنوب کرمان را توسعه دهیم افرادی که تمکن مالی برای همکاری در امر فرهنگی دارند باید برای آینده فرزندان خود کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان گفت: خداوند به کتاب قسم خورده است و نکاتی را علاوه بر قسم از جمله داشتن خلق عظیم نیز مورد اشاره قرار داده است.

او افزود: خواندن کتاب رکن اصلی تمدن است، ما اگر ایمانی داریم بر گرفته از سیاهی‌های روی سفیدی کتاب‌هایی است که به ما از گذشتگان رسیده است.

جوادی تصریح کرد: همچنین اگر جامعه ما اخلاق، ایمان و توسعه می‌خواهد راه این مهم فقط و فقط در کتاب خلاصه می‌شود.

محسن جوادی بیان کرد: کتاب این نیست که راه درمان درد‌های ما را بگوید بلکه کتاب راه درمان تمامی حوزه‌های زندگی ما است.

جوادی افزود: درد بزرگی است که ما نتوانیم مشکلات جامعه را درست کنیم چرا که کتاب نمی‌خوانیم کتاب راه حلی برای درد است.

او اظهارکرد: این نمایشگاه قصد رواج کتابخوانی را دارد و به این نیت ترویج پیدا کرده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آخرین آمار رشد کتابخوانی در کشور خیلی کم است تصریح کرد: هنوز به ۱۳ دقیقه در روز نرسیده است این یک نگرانی فرهنگی است و جای نگرانی دارد که این آمار بسیار پایین است.

او تصریح کرد: اگر چندین هزار سال تمدن ایران وجود داشته بر گرفته از شاعران است که با قشر کتاب بوجود آمده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نام ایران با کتاب ماندگار شده است، اظهارداشت: ما هرچه در جامعه داریم از وجود کتاب است در کتاب‌ها باید فکر و حرف باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و این ماندگار می‌شود.

محسن جوادی تصریح کرد: اگر بنا است تاریخ ایران ماندگار باشد و احیا بماند یکی از راه‌های آن کتاب است ما فقط با کتاب خواندن می‌توانیم تاریخ ایران را نگه داریم.

او افزود: ما باید تقاضای واقعی خرید برای کتاب ایجاد کنیم و خواندن را ترویج دهیم تا افراد خودشان دنبال مطالب کتاب باشند.

جوادی عنوان کرد: تلاش داریم کتابخانه‌های جنوب کرمان را توسعه دهیم، اما بودجه دولتی جوابگو نیست بلکه باید خود مردم به کار فرهنگی کمک کنند.

او بابیان اینکه تمامی کار‌های علمی با وقف‌های فرهنگی ایجاد می‌شود اظهار داشت: دانش بر اساس توسعه فرهنگ ایجاد می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: افرادی که تمکن مالی برای همکاری در امر فرهنگی دارند باید برای آینده فرزندان خود کمک کنند.

جوادی گفت: امسال شرایط سختی برای دولت حاکم بوده است، اما با این وجود امسال ۳۰ نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود که تا کنون ۱۵ مورد آن برگزار شده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ مطالعه کتاب باید از خود ما شروع شود افزود: در حوزه کتاب باید خلاقیت داشت و کار‌های نویی انجام داد امیدواریم بتوانیم رونق را برای کتاب خواندن برگردانیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار