نیکومنش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنعت داخل از محصولات پژوهشگاهی بی‌بهره است

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: محصولات پژوهشگران ما باید بیشتر مورد حمایت صنعت داخلی قرار بگیرند.

محصولات پژوهشگاهی مهدی نیکومنش، رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما در پژوهشگاه برنامه‌هایی در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی داریم چراکه از محصولات صنعتی ما در داخل استقبال  نمی‌شود.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در ادامه، گفت: فعالیت‌های ما در کشور بسیار خوب پیش می‌رود اما از طرف صنعت داخلی کشور ما علاقه چندانی به آنها نشان نمی‌دهد که باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

نیکومنش گفت: بسیاری از همکاران و پژوهشگران کشور دستاوردهای بسیار خوبی دارند بنابراین به دلیل وجود این مشکلات سعی کردیم به سمت بین‌المللی شدن حرکت کنیم. به همین منظور با چند شرکت اتریشی ارتباط برقرار کردیم و توانستیم محصولات خوبی را به این کشور صادر کنیم.


بیشتر بخوانید: انقلاب صنعتی چهارم؛ عرصه‌ای که ماشین‌ها خود تصمیم می‌گیرند


او بیان کرد: در طول یک سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستیم  خوب پیش برویم اما در بحث ارتباط با صنعت داخل، مسیر روشن‌تر است اگر از ما حمایت بیشتری شود.

کیفیت بالای محصولات پژوهشگری در کشور

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: محصولات پژوهشگری ما از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است اما به دلیل عدم توجه و حمایت؛ این محصولات را  از خارج خریداری می‌کنند.

او تاکید کرد: بهتر است خریداران  به ما اعتماد کنند تا بتوانیم علاوه بر ارتباط خوب و موثر با هم، در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه قدم برداریم و به ساخت ایرانی آبادتر کمک کنیم.

نیکومنش در پایان گفت: پژوهشگران سعی می‌کنند علاوه بر پژوهش‌های علمی مسیر را به سمت فناوری و نوآوری پیش ببرند که در این زمینه مجوزهایی از هیئت امنایی گرفته شده و این حرکت بسیار خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند ما را به جایگاه بین‌المللی شدن رهنمون کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار