هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حواشی باعث می‌شود تیم‌ها نتوانند توانایی‌های فنی شان را نشان دهند/ نباید برای جاه طلبی هایمان سقف بگذاریم

هاشمی گفت: حواشی فضایی ایجاد می‌کند که تیم‌ها نتوانند توانایی هایشان را به خوبی بروز دهند.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام درباره بازی روز گذشته تیمش شهرداری گرگان، حواشی دیدار‌های مهرام برابر پتروشیمی و شهرداری گرگان و به کارگیری وی‌ای آر در لیگ بسکتبال ایران با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  به گفت و گو پرداخت.

از خودم رضایت ندارم 

سرمربی تیم بسکتبال مهرام در خصوص عملکرد تیمش در بازی برابر  شهرداری گرگان اظهار داشت: به عنوان سرمربی تیم از عملکرد خودم رضایت ندارم. بازیکنان هم تابع من هستند و اگر اشتباهی می‌کنند، دلیل آن تاثیری است که از من می‌گیرند؛ بنابراین در وهله اول باید از خودم رضایت نداشته باشم. تا پیش از بازی با پتروشیمی در بازی‌هایی که برگزار کرده بودیم، جدیت کافی نداشتیم. تمام این مسائل به ادبیات و نوع رفتار سرمربی در تمرینات برمی گردد که بازیکنان به انگیزه لازم برای مبارزه برسند و آماده کردن بازیکنان  از جمله وظایف من بود.


بیشتر بخوانید: صمدی: هیچ تیمی در لیگ بسکتبال به ثبات نسبی نرسیده است


بردیم، اما پراشتباه بودیم

پس از بازی با پتروشیمی اشتباهات فنی من همچنان ادامه داشت، اما بازیکنان با جدیت بیشتری کار را دنبال کردند و نتیجه گیری برای آن‌ها مهم بود. البته نمی‌خواهم بگویم که بازیکنانم در بازی‌های قبلی بی تفاوت بودند، اما در بازی با شهرداری گرگان تلاش بیشتری کردند. با وجود این که شهرداری گرگان را بردیم، اما اشتباهات ما در این دیدار بیشتر از بازی‌های گذشته بود. تیمم بازی را برد، اما نمی‌توانم خودم را فریب دهم.  ۴ اخطاره شدن صمد نیکخواه در نیمه نخست و غیبت حامد سهراب زاده در برابر شهرداری گرگان برای ما مشکل ساز شد، اما این مسائل دلیل نمی‌شود که تا این حد اشتباه داشته باشیم. ما بازی خوبی انجام ندادیم  و به همین دلیل من از خودم راضی نیستم و بازیکنانم نیز از عملکرد خودشان رضایت ندارند.


بیشتر بخوانید: امکانات زیر ساختی ما در حد بسکتبال نیست/ حواشی بازی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم


نباید برای ایده آل‌ها و جاه طلبی هایمان سقف بگذاریم 

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا در ۹ هفته سپری شده از لیگ، بازیکنان مهرام به آمادگی بدنی و شرایط ایده آل برای مسابقه رسیدند گفت: وقتی به این فکر کنیم که تا نیم فصل اول به شرایط آرمانی برسیم، روز مرگ تیم است، زیرا نباید برای ایده آل‌ها و جاه طلبی هایمان سقف بگذاریم و باید هر روز پیشرفت بکنیم. اگر طرز فکر ما این گونه باشد، همان روز که به هدفمان برسیم سرنگون خواهیم شد.  

حواشی باعث می‌شود تیم‌ها نتوانند توانایی های فنی شان را نشان دهند

سرمربی مهرام درباره حواشی بازی تیمش مقابل پتروشیمی و شهرداری گرگان که گفته می‌شد پای نیکخواه در حین پرتاب روی خط بود عنوان کرد: این حواشی از خیلی وقت پیش در بسکتبال ما وجود داشته  و بیشتر آن هم سازمان یافته است. در فضای مجازی گفته شده بود پای صمد در حین پرتاب روی خط بوده، اما او در لحظه آخر پایش را عقب کشید و ۳ امتیاز ما کاملا درست بود. ۲ سال پیش و هفته قبل هم یکسری اتفاقات رخ داد که اگرمی خواستیم آن‌ها را پیگیری کنیم به نتایج خوبی نمی‌رسیدیم. این حواشی فضایی ایجاد می‌کند که تیم‌ها نمی‌توانند توانایی هایشان را به خوبی بروز دهند. تقریبا ۷، ۸ سالی می‌شود که چنین فضایی در بسکتبال ما وجود دارد و عده‌ای سعی می‌کنند در این فضا موج سواری کنند تا به اهدافشان برسند.


بیشتر بخوانید: شاهین طبع: بی تجربگی، عامل اصلی باخت شاگردانم مقابل مهرام بود


جمع کردن حواشی در مسابقات پلی آف به این راحتی‌ها نیست

برد و باخت در ذات ورزش است و امکان داشت شب گذشته بازی را واگذار کنیم، اما وقتی برخی صحبت‌ها مطرح می‌شود، مطمئنا اهدافی پشت آن است. پس از بازی با پتروشیمی برخی صحبت‌های نابجا مطرح شد و اگر می‌خواستم واکنشی نشان دهم، باید برای آن بازی  آرای انضباطی صادر می‌شد و این اتفاق در بازی‌های بعدی هم تکرار می‌شد و سپس چنین اتفاقی در میان تمام تیم‌ها جا می‌افتاد و آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شد. گذشته از این، جمع کردن چنین مسائلی در بازی‌های پلی آف مانند یک مسابقه معمولی آسان نیست و این اتفاقات می‌تواند به بسکتبال ایران ضربه بزند. اگر به فکر پیشرفت بسکتبال ایران هستیم باید از به وجود آمدن حواشی جلوگیری کنیم.


بیشتر بخوانید: سیفی زاده: برای استفاده از ویدئو چک در حال مذاکره هستیم/ قضاوت بازی‌ها خوب بود


نباید خط قرمز‌ها نادیده گرفته شوند

به شخصه از فدراسیون، کمیته داوران، کمیته انضباطی و هر مسئول دیگری که در این حوزه فعالیت می‌کند، می‌خواهم با اشخاص متخلف برخورد کند تا تمام اهالی بسکتبال از جمله خودم، یاد بگیریم که حتی اگر از همدیگر خوشمان نمی‌آید، احترام نگه داریم و خط قرمز‌ها را رد نکنیم، زیرا وقتی یک نفر هنجار شکنی کند و خط قرمز‌ها را نادیده بگیرد، بقیه هم به خودشان این اجازه را می‌دهند که باید‌ها و نباید‌ها را نادیده بگیرند و در این صورت باید منتظر اتفاقات خیلی بدتری باشیم.


بیشتر بخوانید:  آبکناری: بسکتبال باید سالن‌های بیشتری داشته باشد


ویدئو چک باید در سال‌های آینده ارتقا داده شود

او در خصوص تاثیر به کارگیری ویدئو چک در مسابقات لیگ گفت:  ویدئو چک ابزار خوبی است که در تمام رشته‌ها و در تمام دنیا از آن استفاده می‌شود. البته ویدئو چک ما به ۱۶ دوربین و تکنولوژی پیشرفته تری نیاز دارد. با این وجود همین سیستمی که اکنون در اختیار داریم راضی کننده است، اما برای سال‌های آینده باید آن را ارتقا دهیم تا به استاندارد بین المللی برسد. در لیگ نیز همه از ویدئو چک راضی هستند.  


بیشتر بخوانید: ایزدپناه: جدال روی سبد را به نیروزی زمینی واگذار کردیم


حواشی که در لیگ ما به وجود می‌آید، مربوط به مسائل فرهنگی است

حواشی که در لیگ ما به وجود می‌آید، مربوط به مسائل فرهنگی است و باید دلیل آن اتفاقات ریشه یابی شود. به هر حال نماینده فدراسیون و ناظران بازی‌ها باید همه چیز را به خوبی رصد کنند  و ببینند که چرا و چگونه ناهنجاری اتفاق می‌افتد و پس از آن به دنبال راهکار برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات باشیم. من اعتقاد دارم که در سال‌های اخیر فدراسیون تمام تلاشش را به کار گرفته تا بازی‌ها با نظم بیشتر و بدون حواشی برگزار شود، اما نباید فقط از فدراسیون انتظار داشته باشیم و خود باشگاه‌ها باید در این زمینه بایکدیگر همکاری کنند و همه چیز را روی دوش فدراسیون نیندازند. همه باید کمک کنند تا بازی‌ها در فضایی سالم و بدون مشکل انجام شود.  

انتهای پیام/ 

اظهارات سرمربی تیم بسکتبال مهرام در خصوص حواشی اخیر لیگ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار