دانستنی‌های پزشکی؛

پُر خاصیت بدبویی که به التیام دردتان کمک می‌کند/ روشی که مانع پوسیدگی دندان می‌شود

در این بسته درباره تاثیر سرکه سیب و کنجد در افزایش شیر مادر خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

درمان رماتیسم و آرتروز با سیر

از دیدگاه طب سنتی، سیر از نظر گرمی درجه ۳ است؛ یعنی گرمی خیلی زیادی دارد، به طوری که گرمی درجه ۴ منجر به سمیت محصول می‌شود. سیر برای افرادی که بیماری مرطوب و سردی بالایی دارند، بسیار مطلوب است. رماتیسم و آرتروز از جمله بیماری‌های سرد هستند که مصرف سیر به التیام درد آن‌ها کمک می‌کند، اما برای گرم مزاج‌ها و افرادی که خشکی بدنشان زیاد است، مناسب نیست.

سیر

روشی برای کاهش پوسیدگی دندان

همان طور که می‌دانید هنگام شب، بزاق کمتری نسبت به طول روز تولید می شود، به همین دلیل، دندان ها نسبت به اسیدی که از باکتری های باقی مانده در دهان تولید می شود، آسیب پذیرترند. 

دندان
 
برخی متخصصان توصیه می‌کنند زمانی که مسواک می زنید، سعی کنید کف خمیر دندان را از دهانتان خارج کنید تا نیاز به شست وشوی زیاد نباشد چرا که با شستن دهان بعد از مسواک زدن در واقع فلوراید را بیرون می ریزید. خوب است بدانید که نشستن دهان بعد از مسواک زدن، پوسیدگی دندان را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

هر آنچه نیاز است درباره آلزایمر بدانید

بیماری آلزایمر یکی از بیماری‌های زوال عقل و همچنین معروف‌ترین بیماری اختلال حافظه است؛  برای دریافت تشخیص آلزایمر، فرد باید کاهش عملکرد و عملکرد شناختی یا رفتاری را در مقایسه با آنچه قبلا داشت، تجربه کند. این کاهش باید با توانایی آن‌ها در کار یا فعالیت‌های معمول همراه شود، هنگام گیجی و سردرگمی با بیمار نباید سرزنش آمیز رفتار کرد و اشتباهات وی را با ارائه پیشنهاد تصحیح کرد. همواره باید به سخن گفتن با بیمار ادامه داد، حتی زمانی که دیگر متوجه کلمات دیگران نمی‌شود و در مورد موضوعاتی حرف زد که فرد به آن‌ها اهمیت می‌دهد.

آلزایمر

آجیلی که به بهبود گردش خون کمک می‌کند

بادام زمینی در طول شیردهی بسیار مفید است مگر اینکه بدن نوزاد واکنش آلرژیک به بادام زمینی نشان دهد؛ مصرف بادام زمینی به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و سلامت عمومی مادران شیرده را بهبود می‌بخشد و در عین حال، موجب بهبود کیفیت شیر ​​مادر می‌شود ، همچنین بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان‌هاست که می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی مادر و نوزاد در حال رشد او کمک کند.

بادام زمینی

درمان عفونت گلو و دهان با سرکه سیب

سرکه سیب اولین و مهم‌ترین درمان خانگی برای عفونت گلو و دهان است، پیدا کردن سرکه سیب بسیار راحت است و در اکثر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود. در طی قرن‌ها سرکه سیب در آشپزی استفاده فراوانی داشته است و این نشان دهنده خواص بسیار آن در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله، جوش‌ها و التهابات پوستی، بیماری‌های گوارشی، عفونت‌های مجاری ادراری، عفونت‌های سینوسی و حتی عفونت‌های دهان و دندان است.

سرکه سیب

 هرگز کودک خود را سرزنش نکنید!

سرزنش و شماتت بیشترین آسیب را به عزت نفس و احساس ارزشمندی کودک می‌رساند؛ سرزنش پس از یک اشتباه هیچ تاثیری بر آن اشتباه یا احتمال کم شدن اشتباه‌های بعدی ندارد و تنها باعث کاهش جسارت و ایجاد احساس گناه و بی‌لیاقتی در کودک می‌شود، والدین با سرزنش کودک تنها کمی از ناراحتی خود می‌کاهند، در حالی‌که حجم انبوهی از احساسات بد را به روح و روان او وارد می‌کنند، اگر آینده روشنی برای فرزندتان می‌خواهید عزت نفس را به او هدیه دهید.

سرزنش کودک

تاثیر کنجد بر شیرمادر

پزشکان معتقدند؛ مصرف کنجد در طول دوران شیردهی موجب افزایش کیفیت و مقدار شیرمادر می‌شود؛ بالا بودن کلسیم کنجد کمیت و کیفیت شیر​​مادر را بهبود خواهد بخشید؛ علاوه بر این، کنجد غنی از آهن است که برای تشکیل سلول‌های قرمز خون مهم است، داشتن مقدار کافی آهن در رژیم غذایی با افزایش کیفیت شیر ​​مادر برای رشد نوزادان بسیار مفید است، همچنین کنجد حاوی مواد معدنی دیگر مانند منیزیم، روی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین E است.

کنجد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.