کشت نهال در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی ریگان

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان گفت:کشت نهال در ۲۴۰ هکتار از اراضی تخریب یافته ریگان اغاز شد.

کشت نهال در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی ریگانمجید امیری زاده رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می‌باشد نهالکاری در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: با کاشت نهال در این ۲۴۰ هکتار ۲۰ روستای شهرستان ریگان از هجوم شن‌های روان در امان خواهند ماند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان بیان داشت: تا کنون گرد وغبار در شهرستان ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه وبیش از ۱۰۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

امیری زاده بیان داشت: با مشارکت جوامع محلی کشت نهال نیز در ۷۰۰ هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی نیز رشد ۷۰ درصدی در شهرستان دارد.

او تصریح کرد: بیان داشت با کشت نهال در روستا‌های محروم شهرستان ریگان از هجوم شن‌های روان در روستا‌های این شهرستان در امان خواند ماند

فرماندار ریگان در این مراسم با اشاره به اینکه مردم در کشت نهال در این شهرستان مشارکت داشته باشند بیان داشت: جوانان نیز در کشت نهال کوشا باشند تا فرهنگ این کار خوب به نسل های بعدی منتقل شود.

باقری تصریح کرد :با کشت نهال در این شهرستان می‌توانیم ازهجوم شن‌های روان در امان بمانیم.

او با اشاره به اینکه به زودی مالچ پاشی در شهرستان ریگان اغاز خواهد شد از نوجوانانی که در طرح نهالکاری در شهرستان مشارکت داشتند قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار