آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

جوانان و دانشجویان نگاه به غرب نداشته باشند

امام جمعه اراک گفت: جوانان و دانشجویان نگاه به غرب نداشته باشند و با تکیه به ظرفیت‌های داخلی تلاش کنند تا کشور روز به روز پیشرفت کند.

جوانان و دانشجویان نگاه به غرب نداشته باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: جوانان و دانشجویان نگاه به غرب نداشته باشند و با تکیه به ظرفیت‌های داخلی تلاش کنند تا کشور روز به روز پیشرفت کند

او ادامه داد: ۱۶ آذر، روز دانشجو که روز بزرگی هست و مربوط به زمان طاغوت میباشد، بعد از کودتای ۲۸ مرداد نیکسون بعنوان معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و قصد بازدید از دانشگاه تهران را داشت که دانشجویان برعلیه آن‌ها قیام کردند و در پی این قیام سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند که از آن روز به بعد ۱۶ آذر را روز دانشجو نامیدند.

او اضافه کرد: در زمان طاغوت کل دانشجویان تعدادشان به ۱۶۰ هزار نفر میرسید، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در زمینه تحصیل و پیشرفت علمی به وجود آمده است و اکنون ده میلیون فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در رشته‌های عالی در کشور داریم.

او تصریح کرد: در آن زمان پزشک نداشتیم و پزشک‌هایی که در کشور بودند از کشور‌های مختلف تایلند و پاکستان و فنلاند و... به ایران آمده بودند، اما امروزه پزشکی کشور در رده‌ی اول دنیا قرار دارد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در زمینه پزشکی ممکن است ابزار نداشته باشیم، اما از نظر علم و دانشجوی پزشکی ما کمبود نداریم و حدود ۸۰ هزار پزشک در زمینه‌های مختلف پزشکی در کشور داریم که این پزشکان بسیار ارزشمند هستند و قدردان زحماتشان هستیم.

او با بیان اینکه من به عنوان طلبه در این زمینه نقش داشته ام ادامه داد: بیمارستان آیت االه خوانساری و بیمارستان امام حسن مجتبی را حمایت و پیگیری کردیم و اکنون در حال فعالیت هستند و پیوند مغز استخوان را در هفته گذشته کلنگ زدیم و امیدواریم با همت و تلاش به بهره برداری برسد.

اما جمعه اراک با بیان اینکه استکبار ستیزی و مبارزه با صهیونیسم یک وظیفه بسیار مهم است گفت: دانشجویان عزیز ما سرمایه‌های بزرگ و پایه‌های امید کشور هستند و آینده این کشور به دست با کفایت دانشجویان و جوانان فرهیخته و نخبه سپرده میشود پس دانشجویان نباید نگاه به غرب داشته باشند بلکه باید با تکیه به ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور را به پیشرفت برسانند.

او افزود: مبارزه با نفاق و شرک و داعش و آل صعود و وهابیت تکفیری که قصد دارند کشور و نظام و جامعه اسلامی را به عقب برگرداند بسیار مهم است و باید در زمینه تحقق عدالت اجتماعی و فساد مبارزه کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه پیشگیری و سیاست‌های حکیمانه در مبارزه با فساد بسیار مهم است اضافه کرد: قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد با جدیت پیش قدم شده است و دستگاه‌های اجرایی و نظام مالیاتی و شهرداری‌ها و... باید از سلامت لازم برخوردار باشند و تلاش کنند فساد را به صورت بنیادی از بین ببرند، زیرا جامعه اسلامی، جامعه پاکان و پاکیزگان است و جایی برای فساد در جامعه اسلامی وجود ندارد.

رهبری، محوریت نظام اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: یکی از نکات ارزشمند و مهمی که باید در این روز‌ها به آن توجه داشته باشیم این است که محوریت نظام اسلامی ما رهبری فرزانه انقلاب است و طبق اصل ۱۵۷ قانون اساسی همه زیر نظر ولایت فقیه انجام وظیفه می‌کنند.

او با بیان اینکه ولایت فقیه سخنش آخرین سخن است ادامه داد: همه باید گوش به امر مقام معظم رهبری بدهیم و اگر در حوادث اخیر، رهنمود‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب نبود جامعه خیلی بیشتر دچار آسیب می‌شد و در روز یکشنبه که ایشان درسشان را آغاز کردند و در آغاز درس نکات بسیار حکیمانه‌ای فرموند که همه احساس آرامش کردند و متوجه شدند نظام اسلامی از یک تدبیر بسیار حکیمانه برخوردار است.

امام جمعه اراک پیام گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: دومین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای استان اصفهان و چهارمحال بختیاری و مرکزی در دو روز گذشته در استان اصفهان برگزار شد و در این اجلاس همه دو دغدغه مهم را بیان کردند اول اسلام و بعد امت اسلامی که دردنیا سرفراز باشند.

انتهای پیام/ ر

خطبه‌های نماز جمعه پانزدهم آذر ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.