سناتور مورفی: برخی از جمهوری‌خواهان حامی استیضاح ترامپ هستند

سناتور دموکرات اعلام کرد در صورتی که رای‌گیری استیضاح رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا محرمانه باشد، شماری از هم‌حزبی‌های او هم از این طرح حمایت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کریس مورفی، سناتور آمریکایی، گفت اگر رای‌گیری استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مخفی باشد، شماری از جمهوری‌خواهان نیز به استیضاح وی رای خواهند داد.

او ادعا کرده است با شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه -که هم‌حزبی ترامپ هستند- درباره استیضاح او صحبت کرده است، و آن‌ها نیز در نظر دارند به برکناری ترامپ رای دهند.

این سناتور دموکرات به این سوال هم که آیا فقط با یک عضو جمهوری‌خواه در سنا که قصد حمایت از استیضاح ترامپ را دارد، صحبت کرده است، پاسخ مثبت داد.

مورفی گفت:  «اما اگر رای‌گیری مخفی باشد، تعداد بیشتری از آن‌ها (جمهوری‌خواهان سنا و مجلس نمایندگان) به استیضاح او رای خواهند داد.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، با بیان این که ترامپ در مکالمه تلفنی خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تاریخ ۲۵ ژوئیه از قدرت خود برای منافع سیاسی شخصی سوء استفاده کرده است، به کمیته قضایی این مجلس دستور داد تا پیش‌نویس طرح استیضاح وی را آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار