اخذ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم و فنون

مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از نهادهای مربوطه اخذ شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،زراء نژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: با توجه به موقعیت این دانشگاه در منطقه آزاد اروند فعالیت های بین المللی داریم و مجوز پذیرش دانشجوی خارجی از نهادهای مربوطه گرفته و مقدمات فراهم شده است و در رشته هایی که متقاصی داشنه اند جذب دانشجو انجام گرفته است.

او افزود: بیش از ۱۲ دانشجو از کشور عراق نام نویسی کرده اند و از ترم جدید شروع به تحصیل میکنند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: با برخی از دانشگاه های معتبر کشور و منطقه از جمله دانشگاه تبریز، علامه طباطبایی و امیرکبیر به منظور جذب سریعتر دانشجویان تفاهم نامه منعقد شده است.

زراء نژاد ادامه داد: برخی از اساتید دانشگاه در طرح های پژوهشی خود از جمله کنترل ریزگردها یا همان نانو مالچ موفقیت های خوبی کسب کرده اند.

او تاکید کرد: ارتباطات پژوهشی مشترک با کشور عراق نیز خواهیم داشت و کارگروه های ما در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهرفعالیت های پژوهشی را عمدتا در خصوص پایان نامه های ارشد و رساله های دکتری اعلام کرد و گفت: الان طرح هایی داریم ‌که با سازمان آب و برق در حال انجام است.

زراء نژاد افزود: در زمینه محیط زیست فعالیت های پژوهشی خوبی در حال انجام است و تلاش داریم که این طرح ها از سطح آزمایشگاه فراتر بروند و ارتباط صنعت با دانشگاه بیشتر شود.

او تصریح کرد: طرح GIS مربوط به حوزه آب و برق که سامانه ای برای کنترل شبکه آبرسانی، طرح کنترل جلبک ها در کانال آبرسانی اهواز به بندر امام، طرح مواد کمک منعقد کننده و کنترل کیفیت آب و رفع کدورت از آب که قبلا مواد آن از چین وارد میشد هم اکنون در دانشگاه علوم و فنون در حال انجام است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.