رونمایی از هشت دستاورد علمی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، از هشت دستاورد علمی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

رونمایی از هشت دستاورد علمی و پژوهشی در چهارمحال و بختیاری اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد گفت: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری صبح امروز یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ و در آیینی با حضور لیلا محمدیان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولین استانی، از شش محصول فناور و دو دستاورد علمی و پژوهشی در شهرکرد رونمایی شد.

او افزود: این محصولات شامل دستگاه پرتابل حذف جیوه از پسماند لامپ های کم مصرف، فلورسنت و گازی، پروتئین هیدرولیزات سراتل به عنوان پدافند غیرعامل مگس مدیترانه ای، بوستر ایمنی بیماری نیوکاسل، دستگاه تستر Ecu با قابلیت تست قطعات الکترونیکی، دستگاه هایپر تریمیای مغناطیسی و بازی فکری چاره ساز جهت آموزش مفاهیم برنامه نویسی، کتاب معرفی گیاهان دارویی و قرآن مشبک است.

پیرعلی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی برای سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی و اعضای هیأت علمی به سمت پژوهش مسئله‌محور از اهداف پارک علم و فناوری بود.

۲۳ آذر به عنوان «روز پژوهش» نام‎گذاری شده است و ویژه برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری امسال با شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید» از ۲۳ تا ۲۹ آذر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: اخبار علمی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار