جزئیات طرح تشکیل استان تهران جنوبی

طرح تشکیل استان تهران جنوبی از سوی برخی نمایندگان مطرح شده است.

جزئیات طرح تشکیل استان تهران جنوبیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح تشکیل استان تهران جنوبی دیروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

طرح تشکیل استان تهران جنوبی به امضای ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ وکلای ملت در این طرح اعلام کرده اند که به منظور ساماندهی وضعیت نابسامان استان تهران که بیش از ۱۵ میلیون جمعیت را در درون خود جای داده، این طرح را مطرح کرده‌اند؛ نمایندگان اعلام کردند از طرفی این نابسامانی در شرایطی است که ادارات کل استان تهران نمی‌توانند به شهرستان‌های محروم جنوبی به طور کامل رسیدگی کنند.


بیشتر بخوانید: طرح تشکیل استان تهران جنوبی اعلام وصول شد


طراحان این طرح همچنین تاکید کردند که از طرفی دیگر شهرستان‌های جنوبی تهران از نظر قومیت هم با کل استان هم همخوانی ندارند؛ اکثریت اهالی شهرستان‌های مورد اشاره آذری زبان، کرد زبان و لر زبان هستند ولی اکثریت جمعیت استان تهران فارس این در حالی است که اکثریت جمعیت استان تهران فارس زبان هستند؛ همچنین با وجود اینکه شهرستا‌ن‌های ذکر شده صنعتی هستند، کمترین توجهی به آنها نمی‌شود.

این طرح از سوی حجت السلام و المسلمین نوروزی نماینده تهران و رباط کریم، سالک کاشانی نماینده اصفهان، جعفرزاده ایمن آبادی نماینده  گیلان و رشت، بابایی صالح نماینده قزوین و بویین زهرا، نیکفر لیالستانی نماینده سیاهکل و لاهیجان، امیرحسین خانی نماینده طبس، محمودی شاهنشین، حمدالله کریمی نماینده کردستان، نیک زادی پناه نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، شیویاری نماینده آذربایجان شرقی و میانه، لاهوتی نماینده  گیلان و رشت، جمالی سوسفی نماینده گیلان و رودبار، اکبریان، شریعت نژاد، سیدحمیدرضا کاظمی نماینده  لرستان و پلدختر، عابدی نماینده اصفهان مطرح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید‌رضا‌هاشمی
۱۲:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
۱-چرا‌نماینده‌های شهر هایی که به آن ها هیچ ربطی ندارد نظر میدن ولی نماینده های ما سکوت کردند شهرستان ساوه با اون همه عظمت نماینده نداره؟
۲-چرا شهرستان ساوه با این پهناوری وجمعیت مرکز استان نشه
بجاش پرند که نصف ساوه هم جمعیت نداره بیاد مرکز استان بشه
۳-پرند فقط یک شهر صنعتی دارد‌ اگر به شهر صنعتی باشد که ساوه تو استان مرکزی مرکز استان می شد مگه قراره تو شهر صنعتی استان را اداره کنند
۴ این مسولان بد نیست یکم فکر کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
با سلام: دوستان که می فرمایند چه ربطی به نماینده اصفهان دارد یا نماینده ها بیکار هستند چون در تهران زندگی نمیکنید متوجه وضعیت فعلی ما تهرانی ها نمی شوید نما ینده ها در تهران زندگی میکنند وهوای تهران تنفس میکنند با دلسوزی این طرح را داده اند.طرح خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۴:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
من تفرشیم نمیدونم دقیفا نماینده های اصفهان وبم ووووو
چطوربه مشکلات شهرای خودشون نمیرسن راه افتادن اومدن گیردادن به تفرش ،،استان مرکزی وشهرتفرش خودش نماینده داره نیازنیس زحمتش بیفته رودوش بقیه عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۵۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
عالی خیلی طرح خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
با سلام خدمت دلاورمردان فعال و دلسوز ی که در مجلس شورای اسلامی این طرح را ریخته اند این طرح آینده خوبی برای مردم خصوصا قشر کارمند دارد و از ترددهای بیجا به تهران جلوگیری خواهد شد و انشاءالله شاهد کاهش آلودگی هوا هم خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
تو این نقشه کرج هنوز جز استان تهرانه چرا مگه استان البرز نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
خیلی جالبه نماینده استان اصفهان برای استان خودش کاری نمی کنه میره برای تهران طرح تصویب می کنه
Iran (Islamic Republic of)
کرجی
۱۶:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
من نمی فهمم مثلاً بحث استان شدن شهرستان جنوبی تهران چه ربطی میتونه به نماینده رشت و پلدختر و لرستان و آذربایجان و کردستان و بم و ... داشته باشه؟!!
اون نماینده ها اگه ... دارند شهرها و روستاهای بعضاً محروم خودشون رو سر و سامان بدند
-
محمد
۱۴:۱۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
استان حومه تهران تشکیل شود وشهر تهران یک استان شود
-
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با سلام
اولا معلوم شد بین فارس زبان ها که به نظر نویسنده بیشتر ین آمار درشهرتهران هستند با سایر زبان های از نظر امکانات رفاهی وفرهنگی و اجتماعی تبعیض قائل میشود . دوم اینکه اکثر جمعیت خود تهران بیشتر آذری ،کرد و لر هستند . حالا این دوست ما با کدام پشتوانه آماری میگه معلوم نیست
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با سلام و احترام؛ این کلیات طرحی هست که نمایندگانی که خواستار تشکیل استان تهران جنوبی هستند ارائه داده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام واحترام
امکانات رفاهی درتهران بیش از همه استانها وجود دارد و مسئولین که نمیتوانند خط کشی دست بگیرن و اقوام مختلف را ازهم جدا کنند اونوقت بگن فلان قومیت از این امکانات استفاده کنند بقیه نکنند. خب امکانات فراهمه برای همه اقوام واقشار جامعه این حرف که فقط برای فارسهاست چه حرفیه آخیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
وضعيت تهران به نماينده ساير استان ها چه ربطي داره آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
دیگه بعضی از نماینده ها نمی دونند از بیکاری چی کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
مثل بچه ای که نقاشی کردن بلد نیست و فقط صفحه کاغذ رو خط خطی می کنه، اینها هم به جای درست کردن وضعیت فقط روی نقشه خط خطی می کنند. اگر چین دست شما بود چه بلایی سرش می آوردید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
اولویت مهمتری نبود؟
France
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
جالبه! مرزش از کجا شروع میشه؟ یعنی تهران به دو قسمت تقسیم میشه؟ امیدوارم جواب بده و شلوغتر نشه.
آخرین اخبار