بررسی مشکلات کشاورزی بخش میانکوه شهرستان اردل

۵۵ واحد آبزی پروری در بخش میانکوه شهرستان اردل بر اثر سیل دچار خسارت شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴۵ واحد آبزی پروری با ظرفیت بالای پنج هزار تن در بخش میانکوه شهرستان اردل وجود دارد که ۵۵ واحد آن بر اثر سیل دچار خسارت شده اند و استمرار تولید با مشکل مواجهه شده است.

او با اشاره نفوذ آلودگی نفتی در خاک این منطقه افزود: پیشنهاد می‌شود انتقال پرونده‌های متقاضیان در دریاچه کارون ۴ صورت پذیرد و وزارت نیرو برای کل منطقه با کاربری‌های مختلف، برنامه جامعی تدوین کند که به شهرک تبدیل شود تا از قانون شهرک‌ها برخوردار شود.

غریب اضافه کرد: با نظر استاندار چهارمحال و بختیاری، استمهال تسهیلات بانکی واحد‌های تولیدی خسارت دیده به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع خواهد شد.

او ادامه داد: اراضی روستای تلخ آب در حال نقشه برداری و کاداستر می‌باشد، همچنین روستای شلیل علیا در کارگروه رفع تداخلات استان منجر به صدور رأی شده است.

غریب در ادامه گفت: امکان تأمین آب و تخصیص آب در این منطقه با همکاری آب منطقه‌ای می‌تواند به عنوان یکی از این طرح‌های مهم و اشتغال آفرین این منطقه شود.

او افزود: تضمین ضمانت سرمایه گذاری در این منطقه باعث استمرار فعالیت‌های بخش تولیدی این منطقه خواهد شد.

غریب در خصوص افزایش ظرفیت پرورش ماهی در قفس اضافه کرد: مطالعات علمی و دانشگاهی در حال انجام است که با ارزیابی پارامتر‌های قانونی و همکاری بین بخشی می‌توانیم باعث افزایش ظرفیت شویم.

او ادامه داد: پوشش متراکم جنگلی در این منطقه تهدید جدی در آتش سوزی می‌باشد که جهت پیشگیری از این تهدید وجود امکانات آتش نشانی و نیروی انسانی در این منطقه الزامی است.

بخش میانکوه با مرکزیت شهر سرخون از توابع شهرستان اردل، در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار