چه کسانی گرفتار تیروئید چشم می شوند؟ +علائم و درمان

یک چشم پزشک گفت: درگیری تیروئید در کاسه چشم با نام بیماری اتوایمیون یا خود ایمنی شناخته شده است.

قاسم فخرایی چشم پزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیماری تیروئید چشم گفت: درگیری تیروئید در کاسه چشم با نام بیماری اتوایمیون یا خود ایمنی شناخته شده است که با تولید محرک‌ها منجر به افزایش حجم بافت‌های چربی و عضلانی اطراف چشم و حدقه و در اغلب موارد باعث پرکاری تیروئید می‌شود.

تیروئید چشمی چیست؟


تیروئید چشم‌ها با بروز چه عوارضی خود را نشان می‌دهند؟

فخرایی با اشاره به عوارض ناشی بیماری تیروئید چشم اظهار کرد: محرک‌های خود ایمنی با افزایش بافت‌ها در نواحی چشم منجر به معضلاتی مانند بیرون زدگی کره چشم، اختلالات بینایی، اختلالات عصبی، از بین رفتن زیبایی، فشار چشم، زخم و خشکی چشم و باز شدن بیش از حد شکاف پلکی می‌شود.


بیشتر بخوانید: باز بودن پلک‌ها و زل زدگی از علایم اولیه تیروئید چشمی است



چگونه تیروئید چشم‌ها را درمان کنیم؟

این چشم پزشک درباره درمان تیروئید چشم گفت: درمان تیروئید چشم در موارد حاد با تجویر پزشک باید دارویی باشد تا باعث کنترل و کاهش التهاب، عفونت و پر کاری تیروئید چشم‌ها شود.

تیروئید چشمی چیست؟

فخرایی تصریح کرد: در صورت بی تاثیر بودن دارو‌ها برای درمان تیروئید جراحی‌های گوناگونی به منظور برگشت زیبایی به فرد و جلوگیری از خشک شدن سطح پوست چشم باعث کاهش بافت‌های تجمعی و فشار عصبی در نواحی چشم‌ها می‌شوند.

او افزود: افزایش حجم بافت‌های چربی در نواحی اطراف چشم‌ها منجر به اختلالات حرکتی چشم‌ها و ایجاد دوبینی در افراد می‌شود.

چه کسانی بیشتر به بیماری تیروئید مبتلا می‌شوند؟

فخرایی اظهار کرد: این بیماری به تدریج در افراد مخصوصا بانوان و افراد میانسال ظاهر می‌شود و دارای هیچ علائم حادی نیست، اما در موارد شدید می‌تواند باعث ایجاد مشکلات فراوان در افراد شود.

تیروئید چشمی چیست؟

فخرایی گفت: قرمزی سفیدی چشم، باز شدن شکاف پلکی چشم و بیرون زدن چشم‌ها از اولین علائم ابتلا به بیماری تیروئید چشم هاست.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالح سگوربراوی
۰۰:۴۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بسم الله سلام علیکم خوبی تیرویید گرفتم چند سال پیش ۱۸سال سن داشتم الان ۴۰،سالم اما متسفانه چشمهایم بیرون زدگی دارن یعنی خیلی از گاسه درامدن وخیلی به به زیبایم اثرگرفته تما م کودکان ازمن میترسن وفرار وازترس گریه میکنن ومن ازاین نظر خیلی رنج میگشم ایا برای درمان این بیماری چشم وتیریید درمان قاطعی گشف نه شود ممنون التماس دعا
آخرین اخبار