«ابراهیم ساره»؛ روایتی متفاوت از آسمانی شدن شهید ابراهیم عُشریه

زهرا خلجی مستند ساز گفت: مستند ابراهیم ساره به مجاهدت‌ها و سبک زندگی شهید مدافع حرم ابراهیم عُشریه می‌پردازد.

زهرا خلجی کارگردان مستند «ابراهیم ساره» در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،،درباره اثر ارسالی خود به دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این مستند ۴۲ دقیقه‌ای به مجاهدت‌ها و سبک زندگی شهید مدافع حرم «ابراهیم عُشریه» می‌پردازد و به سفارش دانشگاه افسری امام حسین (ع) ساخته شد.

وی افزود: شهید در فروردین ماه ۹۵ مفقودالاثر می‌شود. در طول مستند نیز مفقود بودند و کسی نمی‌دانست پیکرشان سالم است یا خیر. یکی از آرزو‌های زینب (دختر شهید) این بود که پیکر پدرش برگردد. این آرزو بعد از سه سال در تیر ۹۸ به تحقق پیوست و پیکر شهید به میهن بازگشت.

این کارگردان با اشاره به ویژگی خاص سبک زندگی شهید، ادامه داد: نکته جالب اینجاست بین شهید و همسرشان در زندگی، بسیار همفکری وجود داشته است؛ این دو نفر در تمامی مراحل همپای هم بودند، به گونه‌ای که تصمیمِ به سوریه رفتن را فقط شهید نگرفته بودند بلکه همسرشان  هم همین فکر را داشتند که باید همسرم مدافع حرم شود.

خلجی خاطرنشان کرد: این دو نفر همزمان با هم چند جزء قرآن را حفظ می‌کردند که حتی بعد از شهادت ابراهیم عشریه، همسر ایشان حفظ قرآن را ادامه می‌دهد. به خاطر این جدایی ناپذیری و ادامه دادن راه، اسم همسرِ شهید روی مستند قرار گرفت و اثر به نام «ابراهیمِ ساره» مزین شد.

وی با اشاره به موانع پیش روی خود اضافه کرد: یکی از مسائلی که به دلیل سفارشی بودن کار به آن برخورد کردیم، اصلاحیه و دست بردن در مستند توسط برخی مراکز بود که به بخشی از محتوا‌ها آسیب زد.

کارگردان مستند «ابراهیم ساره» یادآور شد: آقای پاجانی  تهیه کننده کار هستند و به خاطر مصاحبه با خانم‌ها پیشنهاد کارگردانی به من داده شد. این اثر اولین تجربه کارگردانی من بود و قبلا در عکاسی و فیلمبرداری تجربه داشتم.

خلجی درباره مدت ساخت اثر گفت: حدود یکسال پیگیر این بودیم که افراد از جمله دوست و شاگرد شهید را برای مصاحبه پیدا کنیم و پس از آن در سال ۹۷ بود که کار ساخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار