مدیر کل میراث فرهنگی فارس:

شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از معرفی کلانشهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی پارس خبر داد.

شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی پارس، گفت: برپایی این نمایشگاه گردشگری فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های استان است که امسال نیز یازدهمین نمایشگاه سراسری گردشگری پارس از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار می‌شود.

او با اشاره به جهانی شدن شهرستان آباده به عنوان شهرجهانی منبت، افزود: امسال در یک فرصت، شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی و شناخته خواهد شد و ثبت جهانی گلیم نیز در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

امیری با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی برای رونق گردشگری و جذب گردشگری است، ادامه داد: دوزادهمین نمایشگاه صنایع دستی در ۱۳۴ غرفه و از ۲۴ استان با حضور ۱۴۰ نفر برگزار خواهد شد. همچنین مراسم افتتاحیه با حضور معاون صنایع دستی کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، تعداد شرکت کنندگان از استان فارس را ۸۰ نفر و ۶۰ نفر از سایر استان‌ها اعلام کرد و گفت: خوشبختانه امسال برخی دفاتر خدمات گردشگری که مجوز گردشگری سلامت دارند در این نمایشگاه حضور دارند که به رونق گردشگری کمک بسیاری می‌کنند.

امیری در ادمه از وجود ۱۱۰ اقامتگاه بومگردی در استان خبر داد و تصریح کرد: تا پایان امسال ۲۰ اقامتگاه به آن افزوده خواهد شد.

او بیان کرد: بیش از ۱۷۰ مرکز فعال گردشگری با ۱۱۰ غرفه در این نمایشگاه گردشگری حضور دارند.

امیری همچنین اظهار کرد: در این نمایشگاه توانمندی سرمایه‌گذاران در حوزه ایجاد تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، فعالان حوزه گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت، بیمارستان‌ها، اتاق بازرگانی و تعدادی از شهرداری‌های استان به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر جنبه‌های نمایشگاه گردشگری است.

او از حضور موزه‌های تخصصی برای نخستین بار در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس اطلاع داد و گفت: سیاه چادر‌های عشایری، تاسیسات گردشگری، شهرداری شیراز، اتاق بازرگانی نیز حضور دارند.

او تصریح کرد: در سال ۵ میلیون گردشگر داخلی و ۷۰۰_ ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی داریم.

امیری همچنین در ادامه از وجود بیش از ۲۰ هزار تخت اقامتی در استان خبر داد و گفت: با توجه به اقبال خوب، تمایل سرمایه گذاران بسیار است.
او از ساخت هتل ۵ ستاره در شهرک صدرای شیراز جهت سرمایه گذاری و اقامت همراه بیماران با توجه به وجود مراکز درمانی در این شهر خبر داد.

علی زاهدیان نژاد نیز در این نشست، گفت: در حوزه صنایع دستی سمینار بسته بندی داریم و همزمان با این نمایشگاه گردشگری از چند آثار شاخص رونمایی خواهیم کرد.

او اظهار کرد: فضای این نمایشگاه گردشگری فرصتی مناسب برای معرفی صنایع دستی در این حوزه است.

زاهدیان نژاد بیان کرد: همچنین از کارگاه‌های تولیدی توسط ارزیابان شورای جهانی بازدید خواهیم داشت.

او از روند رو به رشد دهکده صنایع دستی در بخش خصوصی نیز صحبت کرد و افزود: این دهکده به دلیل اینکه استفاده از اعتبارات به جای بهره مندی از تسهیلات دولتی در حال پیشروی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.